wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 15 mars 2024

Elädig ensam dag

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet.

Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit.

Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag.

Tråkrunda på morgonen och sen skulle jag hitta på något. Matte hade pratat om en längesen skog, men den ska det bli när Basse är med igen.

 

Passerade över Heden, alldeles stendött, såg varken människor eller hundar.

 

Provade ett par stenar, bra stenar som gav tröstgodis.

 

Ekorrskogen då. Kanske att det skulle finnas en social ekorre? Nä inte det heller, fanns inga ekorrar alls.

 

Gick mot sjön. Ett par gäss, de kanske ville umgås med Malmköpings ensammaste hund? Inte det inte, de sa vad som lär som en massa fula ord på fågelspråk och försvann.

 

Jag behöver kolla omklädningshytten så du får följa med.

 

Bra för det blommade ost. Tur att jag gick hit och kollade innan nån annan hund hittade blommorna.

 

Inspektera bryggor hade varit trevligt men jag sätter inte tassarna i iskallt vatten. Det får bli när sjön krymt.

  Godisbord, men eftersom jag var svårt deprimerad så la jag mej och deppade ännu mera. Bedrövliga eländiga ensamhet!!

 

Vid hundbadet håller isen på och dör. Drack lite sjövatten, gott var det. Hade Basse varit med så hade han säkert badat.

 

Valde att gå på spårvägen, ibland träffar jag hundar och människor här.

 

Där borta strå Moha och Troys husvagn och ser övergiven ut. Om jag sitter här och stirrar riktigt mycket så kanske de dyker upp där. Hjälpte inte var fortfarande lika ödsligt.

 

Det blir nog vår, för där spårvagnarna bor på vintern hade en vaknat.

Så träffade vi en etappledarkollega. könt med lite sällskap en stund och jag lyssnade på en massa mänskligt prat om fallna träd och annat som människorna pysslar med på leden när de grejar med den.

Gick hem försökte regna.

Käkade min Dentastix och somnade av ren leda.

Ut på eftermiddagsrunda, försökte regna igen. Passerade magiska fönstret som inte öppnade sej hur mycket jag än viftade på svansen,

Gick en runda och helt plötsligt...............

 

Jag hittade Alice eller om det var hon som hittade mej.. Så trevligt att äntligen få snacka med en annan hund. Människornas tråkprat det brydde vi oss inte om.

Hörde att vi kommer att ses igen i morgon.

Tänk då är det lördag och jag får träffa kompisar. Hoppa det kommer många.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards