wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 december 2023

Som vanligt idag också.

Av Wilma Border collie - 26 december 2023 18:02

Klarade av morgonrutinerna, ensam tråkrunda och trist frukost.

Kallt var det många minusgrade enligt matte 12-13 såna.

 

Eftersom min gata inte är plogad och har stora snövallar har bilen bott vid hembygdsgården. Självklart hade dörrarna frusit ihop men efter diverse hot och otryckbara ord så fick matte upp den ena. Jag satt i mitt baksäte medan hon fick fram den under snö och is.

Dessutom var det rejäl dimma.

Såg att hon pratade med bästa bilmecken som var ute och rastade Louie som firat jul där medan hans människor varit borta.

 

Där borta kommer Basse och möter mej. Trevligt att vara efterlängtad.

 

Hjälptes åt att ha koll på vägen ifall det skulle komma flera.

 

Poppie hon är minsann pålitlig hon för hon kom. Varit med alla fyra dagarna nu.

 

Så kom Tilly också. Julstammisarna samlade.

Tillyhusse hade gott godis att bjuda på.

 

Vi är väldigt hjälpsamma så vi hjälpte Tilly att käka upp hennes frukost hon vägrade äta hemma.

Ägnade en hel del tid åt viktigt hundsnack också, vi pratar som alltid bara om viktiga saker medan människorna pratar tråk.

 

WOW en hund till!! Nu kom Rottis Elsa med sin husse och människovalp.

 

Blev mer fart ett tag. Hon och Basse lekte.

 

Sen hade hon och Tilly skoj också.

Bara det att sen tröttnade människorna på kylan så vi skulle hem.

Matte hade nån plan om att bilen behövde gå en bit. Bara det att när vi kom ut på stora vägen så ändrade hon planen.

Frusen snömodd och halt, blev en kortare sväng, kanske lika bra för låste till tanken har frusit så det går inte att tanka, Matte ska fixa nån låsolja i morgon.

Dumpade min bil hos bästa bilmecken och frysstädaren.

Hem käkade min Dentastix och somnade.

 

Eftermiddagsrunda. Där är magiska fönstret. Snälla öppna dej, jag är godissugen och matte står och blåljuger om att Viveca som har det fönstret har rymt med jultomten. Hade hon självklart inte gjort. Fönstret öppnades och jag fick mitt välbehövliga godis.

Gick en tråkrunda, träffade inte några jag känner tyvärr.

I morgon väntar en tråkdag, hörde otrevliga saker om att Basse ska hänga med sin husse i morgon så jag lär vara ensam och övergiven.

Nu är det slut på den där julen. Matte insåg att för tredje gången gick hennes enda jultradition inte att genomföra.  

Hade det inte varit så mycket snö halt och oplogade vägar skulle vi ha varit här och hämtat papperna i gästboken och matte räknat statestik över vandrare. Tredje gången på tjugo år som det inte fungerat på grund av all snö. Ja, ja förr eller sensre så kommer vi dit.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards