wilmablogghund

Alla inlägg den 23 mars 2022

Av Wilma Border collie - 23 mars 2022 18:01

Bra början på dagen. Först hämta Basse och sen vidare för att hämta Alice. Perfekt att vara Flocken idag också.

Hem till mej för frukost och lite annat.

Sen skulle vi till skogen. Matte hade bestämt att nu skulle vi åka den där vägen hon kollade i går.

 

Perfekt det gick alldeles utmärkt att ta sej hit och här var det många evigheter sen vi var senast. Trevlig barmark var det också, bra för då känns alla dofter bättre.

 

Fast helt plötsligt så var det vinter igen. Stackars Alice tappade som vanligt benen och hamnade på rygg. Vi fick vänta en stund innan hon var klar.

 

Vintern blev skridskobanor istället. Matte var visst glad för de där kängorna med extra klor fast de önskas långt bort för det mesta.

 

Hm här fanns vår bensaktt i form av döda Hälge förra våren. Usel service, ingen död Hälge i år inte, bra en massa onödig is.

 

Trevligt så var det barmark igen. Vi försvann ur sikte. Matte misstänkte att vissa ägnade sej åt aktiviteter.

 

En dyngsur Basse som inte alls hade badat i bäcken, Nä då så oskyldig så, han badar aldrig.

 

Alice påstod att hon inte hade badat på många år så hon kastade sej i och sa att det var så skönt. Fasnn ingen anledning att gå vidare.

 

Basse redan badat? Nä enligt honom var det den där hunden som ser ut som honom och sen spårlöst försvann i skogen alltså skulle han bada mer.

Vattnet stank enligt matte.

 

Äntligen lämnade de det iskalla vattnet. Är mycket bättre att leka på land.

 

Så var det skridskobana igen och dessutom en ordentlig uppförsbacke. Det gick som tur var att gå på sidan om den.

 

Men långsamma tvåbening vi med fyrbensdrift är uppe sen länge.

 

Så äntligen trevlig barmark igen och massor att kolla.

 

Perfekt mitten på min Sörmlandsledsetapp och det mycket givmilda gränsröset. Självklart blommade det ost där till behövande hundar.

 

Matte som har en del att tänka på satt på en sten och glodde. Nåt om att skogen är väldgt fin här. 

Vi funderade på att fortsätta, har en bra runda men så var det detaljen med isen. Den rundan får bli nästa gång.

 

Basse hittade en vattenpöl som han lyckades missa när vi passerade första gången. Mer bad, han är inte klok.

 

Kollade mer, vi kunde ha missat en massa viktig information.

 

Så var det dags för skridskobanan igen och nu i nedförsbacke. Vi skickades framför matte, hörde nåt om inga hundar i knävecken.

 

Nu har vi väntat i flera veckor. Har du planerat att komma innan nästa vinter eller?? Hon kom och lyckades stå på benen. Tur att vi är fyrbensdrivna har inga som helst problem att ta oss fram.

 

Fortsatte och tänk både Alice och Basse passerade bäcken utan att bada!!

 

Ja jag ligger långt uppe i skogen. Jag glömmer aldrig var de bra sakerna finns och här finns det ett gammalt Hälgeben. Sluta tjata, jag kommer när jag känner för det!

 

Lika bra att komma för det verkade som om de andra tre tänkte gå utan mej. Jag vill inte vara ensam i skogen och lämna dom utan uppsikt går inte, det skulle troligen gå totalt vilse.

 

Slut på allt skoj för idag. Fångar och nära bilen igen, fast vi var ganska trötta eftersom det var tassarna fulla hela tiden.

Skjutsade hem Alice som skulle väcka sin matte (tror hon somnade istället). Jag och Basse fortsatte hem till mej.

Käkade lite och somnade gott. Jag blev anklagad igen för att prata i sömnen. Matte borde ta tag i sina allvarliga hörselhallucinationer.

Eftermiddagsrundan blev en sån där trist variant träffade inte några vi känner och inte fick vi passera Vivecas magiska fönster heller.

I morgon är det bara jag och Basse, får se vad vi ska hitta på, nåt blir det.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards