wilmablogghund

Alla inlägg den 15 mars 2022

Av Wilma Border collie - 15 mars 2022 18:02

Fanns visst flera planer för vad vi skulle göra idag. Nån sköts up för det behöver töa bort mer snö och is, nån annan blir en dag med bättre väder.

 

Slutade med att vi skulle till vår vanliga lekplats. Var alldeles dimmigt och ganska kallt.

 

Snön den vägrar att dö där i alla fall på vissa delar.

 

Passade på att springa en massa, alldeles för sällan som vi får göra sånt.

 

Hörru Basse vi tar och leker en del va.

 

Han var med på min idé så det blev en massa skoj lek.

 

Perfekt jag hittade Hares toalett. Lika bra att storstäda den så kan han fylla på till nästa gång jag kommer.

 

Drog in i skogen. Matte bar nämligen på en påse och vi vet precis vad som väntar.

 

Bra vi får passa träd och matte försvinner. Sånt här gillar vi.

 

Matte skvätte blod och avslutade med revben. men de där revbenen hade vi ingen aning om just då.

 

Jag spårade lugnt och metodiskt. Basse försvann i 280 eller så. Han skymtar faktiskt långt bort mitt i bilden.

 

Han hade hittat ena revbenet och låg och njöt av det.

 

Hittade mitt jag också. Alldeles utsökta var de.

 

Detta är fest. Ligga i skogen och tugga på varsitt utsökt revben. Borde inträdffa mycket oftare. Helst en gång per dag eller så.

 

Basse blir ett med naturen när det är en massa vissna löv, perfekt färg för att inte synas.

 

Så bytte vi ben med varandra. Lika utsökta båda två. Fler revben till alla hundar.

 

Klara med revbensfesten så skulle vi kolla mer i skogen. Hade inte hänt nåt av värde mer än att gammal snö hade förvandlats till hal is.

Matte letade blåsippor som inte fanns. Hörde nåt om alldeles för fruset och isigt ännu.

 

Provade min godissten. Den gav idag också. Gillar den här stenen.

 

Ut på ängen igen för mer lek och koll om Hare hade fler toaletter.

 

Lekte mer. Basse försöker inte bita huvudet av mej, han älskar där emot att tugga på min päls vid halsen.

 

Ja vi kommer, det var ett eländigt tjat. Skulle bara kolla om det möjligen fanns fler revben. Men snålmatte hade bara två med sej. Korkat vi vet att vi köpte många fler sist vi shoppade. Hon kunde ha tagit med allihopa.

 

Det som göms i snö............. den här bollen slarvade vi bort för ganska länge sen och så har den varit borta. Men nu hittade vi den igen. Där emot är den där trasiga fortfarande  försvunnen.

 

Finns det inga blåsippor så kan man leta tussilago, Fanns inga såna heller. Fast jag och Basse så nåt väldigt spännande.

 

Fyra Rådjur. Fast bara två ville vara med på bild. Inte ville de umgås med oss och inte såg vi att nån tappade nåt ben till oss heller.

Hem igen. Vi käkade och somnade. Var trötta och nöjda efter våra skogstimmar med lek, spår och revbensfest.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade en människa vi känner som ville prata med oss. Mycket trevligt eftersom vi är väldigt ensamma.

I morgon ska vi hitta på nåt annat. Okänt vad.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards