wilmablogghund

Alla inlägg den 1 mars 2022

Av Wilma Border collie - 1 mars 2022 17:46

Klarade av mina ensamma morgonrutiner. Ska bli skönt när bilen är opererad så jag kan hämta Basse redan på morgonrundan.

Sen var det äntligen dags att gå och hämta honom.

 

Titta så trevligt, nu håller skridskobanorna på Basses väg på och försvinner. Blir nog bra när bilen är frisk, då kan vi säkert åka till alla våra bra skogar. Råkade lyssna på ett telefonsamtal igår när matte pratade med Chefen om Sörmlandsleden. Tydligen har vi en hel del att greja med där framöver. Låter väldigt trevligt.

 

Basse var ute när jag kom. Hna blev så glad över att se mej igen. En natts skilsmässa det är en lång tid det.

 

Provade ett bord hemma hos Basse. Vi vet av erfarenhet att detta är bra. Fick godis, perfekt med extra energi för att orka med vad vi nu skulle göra.

 

På väg mot okända mål. Eller egentligen hade matte en plan men...........

 

Där uppe är den och det var väldigt länge sen. Tänk om??

 

Långt där uppe bakom den fallna granen är jag. Har minsann ekorrkontakt och det tänker jag inte missa.

 

Basse hittade ostblommor. Kul för honom då, men jag hade inte tid att komma och bry mej.

 

Jädra Skvallermaskin!! Matte hade minsann stenkoll på hur jag rörde mej. Var bara tvungen att följa md Ekorre medan den bytte träd.

 

Finns en annan variant av Skvallermaskin också klädd i brun päls och kallas Basse. Tror inte han är min kompis när han gör så här.

 

Äsch! Jag tappade bort Ekorre så det är väl lika bra att gå tillbaka till de där två då. Fick skäll av Basse för min otillåtna avvikelse.

 

Fånge blev jag också. Skit också! Jag hade gärna tagit en ny runda och kollat om jag möjligen skulle hitta Ekorre igen.

 

Återfick friheten vid skidbacken. Nåt om att den är garanterat ekorrbefriat. Tänkte ta en massa ljuvliga snörull men Basse ansåg att vi skulle brottas i stället.

 

Men titta vilken tur. Tilly kom förbi, mycket trevligt med en hund till. Vi lekte en massa medan människorna ägnade sej åt tråkprat.

 

Men sen skulle vi åt olika håll. Jag och Basse lekte mer, bästa att passa på och matte sa att den där planerade saken får bli en annan dag. Hörde nåt om nån som varit för länge på ekorrspan. Förstår inte vad hon pratar om, kan aldrig spana ekorre för länge.

 

Basse kollade en av grillarna noga men inte minsta lilla korvsnutt var kvarglömd tyvärr.

 

Äsch! Basse valde fel sten knappt att vi får plats båda två. Men den gav godis.

 

Hade tur och träffade Rocky också. Alltid trevligt att träffa fler hundar.

Gick hem käkade och somnade.

Ut på eftermiddagsrunda, först var den ensam och trist. Men sen träffade vi en människa vi känner och hennes katt som rastade sej som koppelfånge. Trevligt att träffa en katt som ville prata lite med oss. Vi gillar ju såna.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards