wilmablogghund

Alla inlägg den 6 mars 2022

Av Wilma Border collie - 6 mars 2022 18:00

De vanliga trista ensamma morgonrutinerna, föredrar sällskap både på morgonrundan och vid frukosten.

Väntade i flera veckor som vanligt innan matte behagade anse att det var dags.

 

Underbart, min bil med mitt baksäte och nu ska jag äntligen få åka med den. Enligt matte var det väldigt trevligt med bil som har fungerande bromsar igen.

 

Så framme bara att vänta på att Basse behagar komma.  Såg att han var ute och inspekterade sina ägor, bäst att kolla vad som hänt under natten.

 

Puss på dej, det var länge sen sist, eller i alla fall sen igår.

 

Mycket bra däck som Bassehusse hittat. Om jag balanserar på ett så blir det godis.

 

Nu händer det grejer. Det är fler trevliga hundar på gång.

 

Både Rottis Ville och Molly. Mycket trevligt, hade en hel del viktigt att prata om.

 

Molly hon gick och ställde sej vid leksakslådan och hade högljudda åsikter om att den är sorgligt tom numer.

 

Så kom lilla Bjässi igen. Han hade så skoj i går att han vill fortsätta att träffa oss. Mycket trevligt att vi blir så uppskattade.

 

Basse och Ville hade nån viktig diskussion. Vet ite om vad, lät som nåt oss hanar emellan snack.

 

Titta! Äntligen kom Corgie Majken tillbaka Hon stackarn har suttit i Hormonhäxefängelset och haft annat för sej så hon var så glad att se oss igen. Mycket trevligt att träffas igen.

 

Bjässi blev ganska kär i Majken, så klart hon är en snygg tik och Ville tyckte också att hon var ovanligt tilltalande.

 

Som vanligt en massa lek och trevligt mingel. Vi har alltid massor med viktigt att prata om till skiland från människorna som bara pratar tråk.

 

Jo Majkenmatte, du förstår att vi vet att du har gott godis och vad våra människor än påstår har ingen av oss fått frukost. Hade sån tur att vi fick smaka alldeles utsökt godis.

 

Eftersom vi hade framgång där så gick jag och Alice och pratade med Siggehusse och Bjässihusse. Tänkte att de hade säkert missat att vi fick nåt. Hade tur för de delade också ut. Skönt att slippa svälten den stunden.

 

Mer mingel, lek och umgänge. Bästa tt passa på för människtona började med sina korkade idéer om att sluta för idag. De har fortfarande ingen tidsuppfattning.

 

Dags att lämna in Basse i hans hus. Alice hon saknar oss så hon försökte smyga med. Men tyvärr så såg Alicehusse vad hon planerade och saboterade hennes noga uträknade planer. Verkligen dags att hennes matte blir frisk så vi kan ägna oss åt Flockröj igen.

 

Jaha, bara att gå till bilen och åka hem till ensamhet och elände igen då. Fast jag råkade lyssna när matte och Bassehusse pratade. Tydligen så är det slut på ensamma morgonrundor nu. För jag ska hämta Basse i morgonbitti. Perfekt med sällskap direkt och sen gemensam frukost.

 

Var ett gäng kvar vid bilarna så vi hann prata lite mer. Nu dröjer det en vecka igen och det vet alla hundar att en vecka det är många år det.

Hemma så somnade jag. Fick ingen kaninmagelunch eftersom min mage är perfekt igen.

Gick ut på eftermiddagsrunda. Trist sån, alldeles övergivet överallt.

Men så när jag kom hem hade Kleproman Leya jobbat. Öppnat skafferiet och dragit ut påsen med kycklingpinnar. Matte plockade massor med såna, jag snodde två och Leya sprang och gömde i mattes säng. Tyvärr var matte snabb så jag kom inte över fler och Leya blev av med sitt stöldgods. Alltså alla hundar borde ha en Maine coon med kleptomani som största intresse. Väldigt trevligt när hon gör så här, borde bara hända betydligt mycket oftare.

I morgon ska jag och Basse få hitta på nåt skoj enligt matte. Berättar då vad det är som hon har tänkt ut till oss.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards