wilmablogghund

Alla inlägg den 2 mars 2022

Av Wilma Border collie - 2 mars 2022 17:52

Vanliga tråkrutinerna i morse, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost.

Sen efter flera veckors väntan skulle jag gå och hämta Basse.

 

Han var ute och väntade på mej och blev så glad när jag kom. Tur att det i alla fall är nån som längtar efter mej.

 

Alltså detta är en djup orättvisa!! Basse får vara på fria tassar men jag är dömd till fångenskap. Hörde fångvaktaren muttra om att jag inte alls skulle dra på långvariga ekorrspan här.

 

 Så vid skidbacken återfick jag friheten och firade med en massa underbara rull i konstsnön.

 

Basse var strängt upptagen med att kolla om det möjligen fanns några kvarglömda korvrester till svältande hund.

Han fick fortsätta att svälta för det fanns ingenting.

 

Lekte en massa också, bäst att passa på. Ingen vet när vi får tillfälle nästa gång.

 

Men titta där kom Mikko! Han hade leta efter oss igår utan att hitta oss så han blev väldigt glad.

 

Passerade ett par människor så vi blev fångar en liten stund. Hade koll från borden uppe i backen och nu har jag minsann span på nåt.

 

Människorna var borta och vi drog för nu kommer det att bli väldigt skoj.

 

Livet leker. Ricki, Inez Tilly och Bobby. Nu är vi sju hundar alldeles perfekt flock i vår värld.

 

Massor med lek, spring och trevliga hundsamtal blev det. Typ hundträff i miniatyr.

 

Jo Inezmatte, ingen av oss har ätit frukost. Har du nåt att bjuda på? Vi behöver lite energi så vi orkar fortsätta ha trevligt. Hade tur och fick lite att äta.

 

Tilly hon snodde nån människas vante och sprang och retade Bobby med den. Såg ut att vara en skoj lek, borde nog prova den vid tillfälle.

 

Mikko hade lite otur och hamnade på fel sida om det där staketet, men med hjälp från människorna kunde han återförenas med oss igen.

 

Så mycket skoj hela tiden. Detta är toppen att vara en flock som leker tillsammans.

  

Jag hade ett mycket viktigt samtal tillsammans med Bobby och hans matte, men vad vi diskuterade stannar mellan oss.

 

Lika bra att kolla om det möjligen finns mer ätbart hos Inezmatte. Vi svälter och behöver energi. Fick.

Men sen skulle en del hundar åt annat håll så det var dags att skiljas åt tyvärr.

 

Hade sällskap med Inez en bit. Basse ansåg att det var fullkomligt onödigt att hon skulle gå till sitt hemma. Men människorna vann kampen.

Hemma igen så käkade vi. När vi får Dentastix så ska mina katter ha sin blötmat. Mate begrep inte varför Kleptoman Leya satt på köksbordet och hade högljudda åsikter. Den förvirrade hade glömt att öpnna och tömma ur påsen i matskålen. Bara placerat den oöppnad där. Så klart Kleptomanen var upprörd hålla på att bli blåst på lunchen.

Sov gott sen efter flera timmar ut med en massa skoj.

Gick på eftermiddagsrunda. Lika trist som alltid.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards