wilmablogghund

Alla inlägg den 18 mars 2022

Av Wilma Border collie - 18 mars 2022 17:50

Började så där alldeles väldigt bra, åkte och hämtade Basse. Vidare hem till mej för frukost och planering av vår dag.

Funderade på om vi skulle till nån annan trevlig länge sen skog idag.

 

Ingen sån idag inte. Vi hamnade vid skidbacken. Denna ljuvliga konstsnö, hann inte ens bli av med kopplet innan jag började rulla Bäst att passa på för snart kommer den att vara borta.

 

Måste du störa när jag försöker njuta? Vi hinner leka.

 

Ja ja jag vet att då  älskar att tugga på min päls.

 

Bollen kom fram, Basse snodde den. Men han ska inte tro att han ska ha den ensam inte.

 

Bra blev en mycket skoj jaktlek för nu ska jag ha det som tillhör mej.

 

Så klart jag kom över min boll. Är så enkelt att avleda Basse bara man vet hur man ska göra.

 

La mej och snuttade på snöret en stund.

 

Men strunt i bollen nu kommer det nån vi känner.

 

Hej Bobby, mycket trevligt att träffas igen, han blev lika glad över att träffa oss.

 

Så kom både Ricki och Tilly. Mycket trevligt med fler kompisar.

 

Hade massor med skoj tillsammans en stund. Bland annat spring efter bollen och andra trevliga sysselsättningar.

Men så skulle de vidare och vi skulle åka och göra annat,

 

Jaha som vanligt vi har passat bilen i många månader medan matte gjort en massa tråk.

 

Men öppna då, jag ska shoppa!! Nu ångrar jag att jag hade så bråttom in.

 

Där går den stemkorkade Basse iväg mot tortyrkammaren på lagret. Han är så korkad att han tyckte det var superskoj att gå dit. Jag vet nåt annat jag.

 

Pratade med ett par hundar som varit där inne. Stackarna inga tassar i behåll inte.

 

Tog lite tröstgodis, kände att jag behövde sånt.

 

Långt där borta är dörren till lagret menar tortyrkammaren och där inne är Basse och torteras. Märkligt tyst hördes inte ett pip.

 

La mej på golvet och deppade. Stackars Basse nu blir han av med tassarna troligen utan bedövning

 

Om jag ska följa med och bli torterad och förlora tassarna? Skulle inte tro det. Jag är gjord av bly och fullkomligt orubblig.

Slutade med att den ondsinta matte och den extremt korkade Basse följde med mej. Han påstod att klippa klor är superskoj och gör inte ens ont. Nåt om att jag är fjantig. Han är dum extremt korkad!!

 

Vidrigt jag har hamnat i tortyrkammaren. Nu väntar den slöa rostiga bultsaxen, amputation av alla tassar och jag får inte ens bedövning.

 

Det här var min kompis! Nu är han inte alls min bästa vän. Han som kunde ha räddat mej svek mej och påstod att jag skulle överleva och ha tassarna i behåll.

 

Utsläppt och precis som förväntat har jag bara fyra blodiga benstumpar. De klippte inte alls klorna, de tog hela tassarna. Gjorde fruktansvärt ont för att inte tala om att försöka gå på benstumpar.

Tänkte tröstäta gnagarblandning, men var inte sugen jag hade så ont och mådde så dåligt.

 

Drack vatten, de har i alla fall gott vatten där.

 

Som genom ett under kunde jag ställa mej mot disken och få mitt shoppinggodis. Hittade ett par grejer som såg goda ut.Hörde nåt om att handla födelsedagspresenter framöver. 

 

Jag ska aldrig mer handla i min bästa butik. Den är fullkomligt livsfarlig. Det där med shoppa presenter struntar jag i. Basse svek så han ska ingen ha och vad ska jag ha presenter till? Jag kan inte ens gå? Hur tänkte den där som kallar sej för matte. Nu börjar alla skogar bli åtkomliga, hur ska jag kunna besöka dom utan tassar? Mitt liv är hemskt och jag har ont!!

Åkte hem haltde in och den korkade människan påstod att både jag och Basse har korta fina klor. Dumheter jag har inga tassar och Basse han bara pratade om att det är superskoj att klippa klor och att han hade tassarna kvar. Jag såg minsann nåt annat jag. Han är dum i hela huvudet som tror att han bara blev av med lite av klorna.

Gick ut på eftermiddagsrunda, jobbigt att ta sej fram utan tassar.

Hade tur så Vivicas magiska fönster öppnade sej och ut kom det gott godis. En stör tröst i all bedrövelse.

I morgon så är det lördag och hundträff. Får väl nöja mej med att prata med andra hundar för nåt mingel lär jag inte klara av utan tassar.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards