wilmablogghund

Alla inlägg den 3 mars 2022

Av Wilma Border collie - 3 mars 2022 18:01

Efter att ha klarat av mina trista morgonrutiner så skulle jag gå och hämta Basse.

Variera vägar är alltid trevligt så idag skulle vi gå förbi skidbacken.

 

Ja, ja vi ska hämta Basse men du förstår jag bara måste rulla massor i konstsnön. Tänk om den försvinner? Finns inget som slår detta.

 

Nähä ingen Basse som kom och mötte.

 

Så nu är han utsläppt och vi ska hitta på nåt. Matte hade en plan att vi skulle gå och kolla nåt.

 

Detta är en djup orättvisa. Basse får vara på fria tassar och jag är fånge. Fortfarande tjat om den där ekorrspaningen för ett par dagar sedan.

 

Äntligen återfick jag friheten så vi kunde springa och leka. Massor med skoj hade vi så var det meningen att vi skulle gå och göra vad det nu var.

 

Men då dök Mikko upp. Som de artiga hundar vi är så lekte vi en massa med honom också.

 

Nä vi har nog inte alls tid att göra det där matte pratade om. För nu kommer det flera.

 

Där kom Inez.

 

Hon hade Ricki och Tilly med sej också. Mycket trevligt att ha fler att umgås med.

 

Titta Bobby kom också. Alltså sju hundar idag igen, alldeles perfekt enligt oss.

 

Alltså detta är livet, ingla runt och leka med flera kompisar. Jag och Basse ansåg att det var ganska bra att vi aldrig kom iväg till vad det nu var.

 

Så skulle de andra gå iväg på sin vanliga runda. De går samma varje dag och matte har dåligt samvete för att vi är så begränsade nu när bilen väntar på operation.

 

Jaha nu ska Inez gå hem med sin matte. Bäst att berätta att vi är hungriga för ingen av oss har fått nån frukost.

Hade tur och fick lite extra energi.

Lekte lite mer innan vi också skulle gå hemåt. Hörde nåt om att kanske att vi kan gör det där vi skulle ha gjort idag imorgon istället.


 

Tänk nu har ekorrarna flytta tillbaka till Ekorrskogen och Basse han begriper hur viktigt det är att spana ekorre. Mycket trevligt att ha en kompis som förstår mitt mycket sunda intresse.

 

På väg hemåt så träffade vi Sniff igen. Umgicks med honom också en stund.

 

Nä det är inte alltid Basse har sunda intressen. Plaska runt i en vattenpöl med isbitar och säkert lika kallt vatten kan inte vara skönt. Enligt Basse var det underbart.

Gick hem, käkade och sov.

Ut på eftermiddagsrunda, träffade en människa vi känner och lyssnade på tråkprat.

Hem igen. Tog ett par minuter så försvann matte nåt om att prata med Rottis Helgas matte och kommer snart.

Vi hörde hur de befann sej ute på gatan med nån annan i många evigheter.

Tydligen så tittade de på när polisen städade ett garage och en narkotikahund i arbete. Det senaste var tydligen väldigt intressant att se. Vadå hon ser minsann oss jobba med svamp hur mycket som helst. Ska det vara nån skillnad??

Får se om vi kan göra det vi skulle ha gjort idag imorgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards