wilmablogghund

Alla inlägg den 13 mars 2022

Av Wilma Border collie - 13 mars 2022 17:45

Vanliga morgonrutinen med en ensam morgonrunda. Gjorde min nummer två hög. Matte stirrade på den och bilnycklen, hörde nåt mutter om att något var väldigt fel. Typ gå in och lägga sej igen. Efter en stund begrep den extremt förvirrade vad som var fel, ner med bilnycklen i fickan och upp med en nummer tvåpåse. SUCK, den där ska jag alltså ha anvar för, mitt liv är då inte enkelt.

Hem käkade ensam tråkfrukost och passade dörren i veckor.

 

Otroligt den förvirrade lyckades hitta till Basses hemma utan att köra vilse. Nu ska jag bara hitta honom.

 

Kan du se till att öppna dörren och släppa ut Basse? Jag vet att han väntar på mej!

 

Så titta hon lyckades! Dessutom ser vi att det är kompisar på gång.

 

Hej Alice trevligt att träffas, har inte setts sen i går så det var länge sen.

 

Så kom Varghunds Alice och lilla Mjössi. Varg Alice hade växt massor sen sist, tror aldrig att Mjössi träfat en så stor hund förut.

 

Varg Alice hade sin kompis Bilbo med sej. Trevligt för det var länge sen jag träffade honom också.

 

Pratade en del med Varg Alice och Bilbos husse. Berättade om hur ensam jag är och aldrig får nåt att äta heller.

Bra samtal för jag fick en massa förståelse.

 

Så fler kompisar, alldeles perfekt. Vi blev inte lika många som igår, men vad gör det huvudsaken är att vi har trevligt.

 

Mjössi som börjar förstå det här med tikar. Han bestämde sej för att Labrador Alice var den allra vackraste tik han nånsin sett. Att Alice aldrig mer kommer att sitta i Hormonhäxefängelset det brydde han sej inte alls om.

 

Jag fortsatte ha viktiga samtal med Inezmatte, Mollymatte och Fidomatte. Lönade såna för de begrep att jag är väldigt ensam och dessutom aldrig får godis.

 

Hade ett långt och mycket viktigt samtal med Bassehusse också. Honom måste jag hålla mej väl med så jag och Basse kan fortsätta hänga på dagarna.

 

Minglade runt en del med de andra hundarna också. Det tar en vecka till nästa gång så nu gäller det att passa på.

 

Jo Fidomatte alla våra kompisar har åkt. Skulle vi kunna få lite tröstgodis för nu väntar en ensam tillvaro.

 

Äsch! Bara att hem till ensamheten igen då för inte skulle Basse hänga med mej idag inte.

 

Hörde hur människorna klagade över skitiga hundar. Detta ska föreställa mattes före detta rena byxor. Kan väl hända att det blev lite lera på dom när vi tassgripligen var tvugna att berätta att vi behövde nån godisbit.

Hem käkade och somnade.

Ut på eftermiddagsrunda. Hade sån tur att först träffade jag vår allra bästa godisutdelare.

Sen lyckades matte få Vivecas magiska fönster att öppna sej. Att hon skulle prata tråk det kan vi bortse från, jag fick gott godis och det är det som är viktigt.

I morgon skulle vi ha varit Flocken men Alice hon vårdar fortfarande sin sjuka matte. Fast enligt matte ska jag och Basse få göra nåt vi inte gjort på länge så det blir nog bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards