wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 mars 2024

Slut på ensamheten

Av Wilma Border collie - Måndag 4 mars 17:53

Måndag, alltså en perfekt dag. Okej Basse var trött i morse så jag fick klara av mina morgonrutiner på egen tass.

Men sen fick jag äntligen åka och hämta honom.

 

Blev vår vanliga lekplats idag. Till Basses glädje håller isen på att dö på favoritdiket.

 

Så var det de viktiga morgonrullen i snön. Kommer att bli kris för Basse när all har försvunnit och han inte kan ägna sej åt sina viktiga rutiner.

 

Matte tog med bollen vi fick av Fido. Basse snodde den omgående. Visst jag lekte med den i går och Basse har inte haft den på flera hundliv.

 

Blev en massa trevliga jaktlekar eftersom jag fick ett väldigt behov av den.

 

Ja, ja jag kan luras om jag vill. La mej och rullade i snön när jag gör sånt såå brukar Base tro att allt är lugnt. Ha, ha jag snodde minsann tillbaka bollen och sen var det mera jakt. Skoj hade vi,

 

Behövde energi så vi dalade på Basses frukost. mycket godare ute när man är två.

 

Övergav Fidobollen för Basse hade hittat nåt.

 

Titta!! Den där frisbeen den slaravade vi bort bland allt visset högt gräs i höstas. Men nu hade den kommit fram. Lekte med den, lika bra som när vi tappade bort den. Nu finns den i bilen.

 

Diskuterade vad vi skulle göra. Gäller att vi är överens.

Bestämde att skogen skulle vara bra så vi gick.

 

Här inne har vi inte varit på väldigt länge. Blev koppelfångar eftersom det är nära sjön och den opållitliga isen.

Mycket spännande att undersöka. Tänkte att det kanske skulle bli nåt trevligt spår också, men enligt matte får det bli någon annan dag.

 

Ut på ängen igen, sprang mera, Lika bra att passa på och jag behöver bevisa för matte att det är dags att låsa upp fängelset inom snart. Jag leker igen, Basse kissar inte över när jag kissar och mina hormoner de kan dra nåt gammalt över sej.

Var ganska kallt och vi hade röjt länge så det var dags att åka hem.

Hemma så käkade vi Dentastix och somnade gott, sover så bra efter en massa trevligt röj ute i skogen.

Gick på eftermiddagsrunda. Skulle passa biblioteket, finns en stor fördel med det. Vi ska ha lön från magiska fönstret för väl utfört arbete. Gick dit och fick utsökt godis.

Alltså blev det en perfekt måndag.

Nu har Basse åkt hem, men i morgon hittar vi på nåt annat vad det nu blir.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken. Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka. Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.   Hittade honom hemma så vi väntade tillsamma...

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards