wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2023

Roat oss och jobbat lite

Av Wilma Border collie - 13 oktober 2023 18:04

Tänk när jag gick ut för min morgonrunda så blåste det inte!

Kom in, käkade frukost och hörde hur vissa katter dundrade runt som en smärre elefanthjord.

Hördes ett brak och matte gick och tittade.

 

Nädå, de är så oskyldiga så. Har bara släpat ut en filt i hallen och vält en klöspelare. Undrar om Mimmi är den skyldiga eftersom det ser ut som om Alice Cooper tänker försvara henne.

Åkte och hämtade Basse. 

 

 I går fanns det inga kungschampinjoner, men idag hade det kommit två stycken. Sent på säsongen enligt matte. Eftersom det var kallt ute fick de följa med för att värma sej i svamptorken.

  

Så skulle vi hitta på nåt. Risk för en massa jägare i skogarna, men vi fick åka till vår vanliga bra lekplats i Sparreholm.

 

Jaha opch där försvann Basse. Som om inte jag ser att den dåren smygbadar i vassen. Det är fortfarande inte badsäsong, det var frost i morse.

 

Matte hade med en av våra bra bollar. Superskoj att leka med. Jag råkade vara snabbast och vinna den.

 

Gillar repbollarna för de är så bra att snutta på. Fler repbollar till mej.

 

Eftersom jag är en bra kompis så fick Basse låna den sen. Han hade lika roligt han.

 

Lyckades äntligen kolla den här bryggan fast jag hade minst lika mycket koll på Basse  så han inte skulle förska knuffa mej i sjön.

 

Nu ska jag tillbaka och det är fortfarande högt vatten som är ivägen. Men med ett välplanerat hopp klarade jag mej med torra tassar.

 

Sen städade vi godiseken. Fanns både inuti 

 

Så blommade det ost utanpå också. Gillar verkligen våran ek där.

 

Kollade den andra bryggan också, Var utmärkt denna också och nu kunde jag göra det i lugn och ro.

 

Pedanten var upptagen med att fortsätta städa eken, inte minsta lilla spår får finnas kvar.

 

Jo vi hittade en champinjon. Var är osten? Fick ost.

 

Läne har matte pratat  om att de där sällsynta oxtungsvamparna nog inte visar sej i år. Många ekar har inpekterats.

 Men vi hittade en idag. Fick massor med beröm.

 

Så här ser de ut. Rödlistad och ska alltså lämnas kvar. Växer tillsammans med gamla ekar.

 

Ni vet Basse brukar frisera min päls vid halsen. Så här snygga lockar åstakommer han. Har glömt hur det var att ha rak päls vid halsen för han har ägnat hela sitt liv åt att underhålla mina lockar.

 

Ja så klart vi kommer ihåg koralltickan vi lärde oss sist vi var här. Tror du vi är dementa eller?

 

Fick en massa beröm och ost.

 

Hittade några svarta trumpetsvampar också. Fast de står kvar, fick mer beröm.

Sen var det dags att åka hem igen.

Käkade lite och somnade gott efter trevliga timmar ute.

Gick på eftermiddagsrunda, hade tur och passerade magiska fönstret så vi fick gott godis.

Hem, hade fredagsmys med varsitt ben helt enligt rutin.

När Basse åkte hem hörde jag nåt trevligt.

I morgon är det lördag, först ska jag mingla och ha trevligt med kompisar och sen får Basse hänga med hem till mej. Låter som en alldeles perfekt lördag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 12 maj 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka.   Liftaren låg på sin vanliga plats, men skulle inte ha ligt, han har lite märkliga idéer ibland. Han kom hem efter en stund. Vi hjälptes åt att spana efter kompisar. Det kom ...

Av Wilma Border collie - Lördag 11 maj 17:56

Blev tydligen sommar på en gång. Klarade av mina ensamma morgonrutiner och väntade i veckor innan vi skulle åka.   På plats och vi har stenkoll på om det är kompisar på väg.   Jodå det kom ett gäng, enligt matte som fortfarande inte kan r...

Av Wilma Border collie - Fredag 10 maj 18:05

Hämtade upp Basse som väntade på sin vanliga liftarplats. Hörde att vi skulle åka och jobba på vår etapp. Ännu bättre var stopp på torget och Moha och Troys bil kom.   Så framme och här hade de minsann varit ute och gått. Ingen undgår våra nos...

Av Wilma Border collie - Torsdag 9 maj 18:07

Röd dag, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost. Men sådan dagar innebär hundträff. Liftaren var på vägen när vi kom, men bestämde sej för att springa hem på egen tass.   Min gris, den ska ingen annan ha så lika bra att ta reda på den på e...

Av Wilma Border collie - Onsdag 8 maj 18:04

Basse skulle ha sovmorgon i morse. Alltså belv det ensam morgonrunda och och trist frukost. Åkte och hämtade Basse, Nisse vägrade gå ut eftersom det regnade. Basse följde med. Så skulle matte till hotellet för fortfarande ska det strösslas ut en ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards