wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2023

Inte alltid planer fungerar

Av Wilma Border collie - 6 oktober 2023 18:17

Vaknade i morse.

Skulle gå ut för morgonrunda.

 

Vitt var det på hustaken och de flesta bilarna hade is på bilrutorna. Säsongens första frost hade anlänt.

Gjorde vad jag skulle, gick hem.

Så skulle Basse hämtas.

Hörde att det fanns en plan, vi skulle jobba och leta trattkantareller till Rottis Hlegas före detta matte som tack för allt kött vi får efter frysstädningarna.

Åkte i väg till en skog som brukar vara bra.

 

Hann gå några meter. Vi är inte ensamma, behöver ha koll.

 

Det är nåt där inne i skogen. Matte tyckte att hon skymtade en skugga och nåt prasslade.

 

Skulle gå åt ett annat håll, alltå mot det tänkta stället. Basse var måttligt intresserad för han skulle ha koll.

 

Nä vi ska inte alls gå det det var tänkt. Vi vet att det är nåt där framme, de svamparna får allt vänta.

 

Gick in i en annan del av skogen. Länge sen vi var här.

 

Många spännande dofter.

 

Nä det känns inte okej här heller. Basse hade stenkoll men var tyst. Inte hittade vi några trattkantareller heller.

 

Han spanade och spanade.

 

Skogen var alldeles tyst och stilla. Bara korparna hördes. Korparna följer ofta vargarna för att ha fest när det salgit ett byte och ta hand om resterna.

 

Så började jag också markera att det inte alls var okej här,

 

Bra matte fattade rätt beslut vi ska till bilen och dessutom har det börjat falla svampvatten. Den där skogen var otrevlig idag. Svamphundsjobb får det bli en annan dag 

Åkte hem istället.

Käkade lite och somnade.

Skulle på eftermiddagsrunda, föll fortfarande lite svampvatten. Hade tur och träffade en människa vi känner så vi fick lite godis.

Gick hem och fickk värsta bästa fredagsmyset.

Matte hade tagit fram ett par alldeles utsökta köttben till oss. Gissa om vi njöt.

Så skulle Basse åka hem, han skulle ha sitt ben med sej. Viktig ägodel. Då fick vi varsitt utsökt tuggben av Bassehusse också. Snacka om lyxigt fredagsmys, borde införas varje fredag. Begriper inte varför matte påstår att jag inte behöver nån middag.

I morgon är det lördag och jag ska mingla och ha trevligt med kompisar. Så vet jag att Bassehusse är upptagen så Basse får hänga med hem till mej. Lär bli en alldeles perfekt lördag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Söndag 28 april 17:50

Bättre väder idag. När jag var på morgonrunda så var det varmt och solen sken. Så passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att åka. Passerade Basses liftarplats, men där var det tomt.   Hittade honom hemma så vi väntade tillsamma...

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards