wilmablogghund

Alla inlägg den 30 december 2019

Av Wilma Border collie - 30 december 2019 17:44

Trååk.

Inga kompisar idag, alldeles ensam skulle jag vara. Dessutom blåste det så väldigt mycket att skogen var bara att glömma. Enligt matte är det stor risk att det faller en massa träd nu och sån ska man inte komma i vägen för.

 

Blev i alla fall skjutsad för att få lite variation i min oändligt dötrista tillvaro. Här har jag inte varit på många evigheter. Kanske skulle det finnas nåt skoj.

 

Kollade dofter, jodå det hade minsann rört sej hanar här. Men det var ett tag sen och dessutom är det mycket bättre när Jenna är med så vi kan ägna oss åt tiksnack om alla spännande dofter.

 

Bestämde mej för att kolla om det fanns nåt spännade på den lilla udden. Som tur var hade inte sjön snott stigen dit.

 

Nå den här bänken brukar ge godis. Jodå den gav sånt i dag också.

 

Blåste så mycket att jag tänkte söka skydd i en gammal ihålig ek. Var inte alls nån bra idé enligt matte för tänk om inte eken skulle klara av blåsten.

 

Matte hade hittat en av mina bollar i bilen. Ville jag möjligen leka med den? Helt plötsligt så dök ett minne upp bland hormondimmorna om att bollar kan vara skoj.

 

Nä jag kom nog ihåg fel för den vara bara rolig en gång. Sen struntade jag i den.

 

La mej och funderade över mitt bedrövliga liv istället. Ingen kompis och så det där eländiga fängelset jag är förpassad till. Fast nu närmar sej slutet påstår matte, vet inte om jag tror på det, är säkert flera år kvar.

Gick till bilen igen för jag skulle göra nåt annat.

 


Men så trevligt, jag ska få shoppa och tänk det har minsann varit hanar här. Undrar om det finns några trevliga såna där inne?

 

Jodå jag hittade minsann en på en gång! Han är visst släkt med Astor och Asta. Mycket trevligt med umgänge men tyvärr så saknade han väsentliga kroppsdelar. Bara därför fick vi umgås.

 

Titta! En hane till. Jag har väl berättat att jag har världens bästa Grisöronaffär? Nu finns det hanar där också. Bara det att detta är en ung valp så han tillhör de som jag får hälsa på. Trevlig var han i alla fall.

 

Shoppade en del. Jag hade min julklappspengar så för en gångs skull kunde jag shoppa ganska fritt utan att matte la sej i för mycket. Köpte en del goda tuggben och lite annat.

 

Jag är klar. Kan du tänka dej att komma så jag kan betala och få mitt shoppinggodis.

 

Äntligen shoppinggodis. Mycket viktigt och det är alltid utsökt sånt som bjuds. Nu har jag förråd för en tid framöver.

Åkte hem.

 

Skulle packa upp mina varor, märkligt det fanns en massa ägg i den där kassen också. När jag passerade hos Astor och hans flock för ett par dagar sen så såg jag hönor där. Tydligen så levererarde dom ägg till matte.

Sov ett tag och drömde om bättre tider.

 

Gick ut på en mycket blåsig eftermiddagsrunda. Tittade efter några jag känner men det var dött utom på Heden.

 

Mängder med fåglar var det enda jag såg och de var inte ett dugg intresserade av att umgås med mej. Det var bara intresserade av att leta efter maskar.

Fortsatte min tråkrunda som var ensam och trist.

I morgon är det den där nyårsafton. Värsta dagen på hela året för massor med både vilda och tama djur när korkade människor smäller upp alla förbannade fyrverkerier.

Jag bryr mej inte om dom, men vet många som är rädda. Här hemma tycket Kleptoman Leya att det är läskigt när det brakar loss.

 

Den här bilden är så bra. Jag skulle lätt kunna samla ihop alla mina kompisar och som ni vet känner jag massor med hundar. Sen skulle vi kunna gå runt och göra precis det här hos alla som inte kan visa hänsyn.

Får se vad jag ska hitta på i morgon, nåt blir det och ensam lär jag vara.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards