wilmablogghund

Alla inlägg den 8 december 2019

Av Wilma Border collie - 8 december 2019 17:36

Jag sov gott hela kvällen igår. Det tar på krafterna att passa Basse och hans husse.

Gick på min vanliga morgonrunda i morse, Matte hade åsikter om snorhalt.

Var hemma ett tag passade på att sova lite mer eftersom jag inte riktigt visste hur dagen skulle bli.

 

Jaha nu ska jag nånstans. Dessutom har det snöat.

 

Se där jag blev insläppt i Hembygdsgården. Trodde att jag kanske skulle passa den som omväxling. Träffade trevliga människor jag känner.

 

Tydligen skulle jag inte passa Hembygdsgård för jag blev utsläppt när matte lämnat in nåt. Träffade en människa jag känner.Mycket trevligt eftersom jag är en ensam hund.

 

Här kommer minsann min privata Hundtaxi. Jag skulle alltså passa Basse med vidhängande husse idag också. Hoppade snät in i bien så åkte vi.

Matte kollade min skvallermaskin efter ett tag. Hon trodde att jag hade rymt för hon såg hur jag rusade runt i skidbacken. Inget privatliv här inte med den i halsbandet. Nu hade jag inte alls rymt för det var stopp där och jag och Basse hade en massa skoj i den underbara konstsnön. Bäst att passa på så länge den finns.

Började regna och regna mycket så det kom inte så många kompisar på hundträffen. Fast det var skoj så länge det varade.

Matte hade visst mest långtråkigt idag, när det regnar så kommer det inga människor och handlar.

 

Är det tråkigt då går det tydligen utmärkt att kolla sin hunds obefintliga privatliv. Jag och Basse var ute en sväng och hade en massa skoj.

Sen hängde vi med Bassehusse bort till Ossys gamla dagis. Trevligt fick lite att käka där och umgänge också.

 

Äntligen har matte behagat komma. Faktiskt en hel timme tidigare. Tydligen gav människorna upp eftersom det var alldeles dött överallt.

Åkte hem och sen har jag sovit. Det har varit en slitig helg i mitt hundliv, men nu dröjer det ett helt år till nästa gång.

I morgon är det en alldeles normal dag, Jag ska enligt ihållande rykten ha hela min lilla flock samlad och då ska vi minsann se till att ta igen allt skoj som vi har missat de senaste dagarna.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards