wilmablogghund

Alla inlägg den 14 december 2019

Av Wilma Border collie - 14 december 2019 18:30

Insåg i morse att I dag borde det vara lördag igen. Var flera månader sen sist och jag skulle inte hämta Basse på morgonrundan heller.

Alltså låg jag innanfölr dörren och väntade i veckor innan det var dags att åka.

 

Trevligt Asco hade redan kommit när jag äntligen anlände. Han hade också fått vänta hemma i flera veckor berättade han.

 

Där står minsann Basse och väntar. Lika bra att hämta honom så vi kan leka, har inte lekt sen igår så det fanns akuta behov.

 

Så nu ska vi ha en massa skoj och med tur kommer det fler kompisar fast det försökte regna hela tiden.

 

Behövde inte vänta många minuter innan både Mikko och Labrador Alice kom. Mycket trevligt nu ska vi ha en massa skoj. 

 

Flockspring det är grejer det. Alla hundar borde han en flock att springa med, vi har så otroligt skoj.

 

Asco och Mikko de sprang så de blev alldeles suddiga eller om det beror på att kameran inte riktigt klarar att ta skarpa bilder när det regnar.

 

Hälsade Sigge och Kazper välkomna, desto fler vi är desto roligare. Det gäller att göra det bästa av en regnig dag.

 

Asco har ibland lite märkliga saker för sej. Som här lägga sej i en lerig vattenpöl. Var tydligen väldigt skönt att ligga där. Fast Alice och Mikko funderade på vad han egentligen pysslade med.

 

Basse och Sigge lekte med frisbeen en stund. Men när vi är så många så är inte leksakerna lika intressanta.

 

Ingen får som bekant mat hemma så när vi kom på att Kazpermatte hade godis gällde det att hålla oss framme. Det går åt massor med energi också att ha så här skoj som vi har.

  

Så kom Dalmatiner Tilly hon har varit Hormonhäxa så det var många evigheter sen hon var med och roade sej.

 

Nästan samtidigt så kom Tryfflan och Winnie också. Vi pratade en massa om vad som hänt alla gånger som de inte har varit med. Finns alltid massor att diskutera.

 

Kollade om Tryfflan och Winniematte hade nåt gott till oss. Det hade hon så vill höll oss framme. De gäller att passa på de få gånger vi får nåt.

 

Tog några varv runt människorna, bäst att kola vad de har för sej och vi kunde ha missat nåt gott också.

Hörde mest en massa gnäll om kallt och blött.

 

Lekte mer ett tag till. Men sen tröttnade alla människor och påstod att det var för kallt och blöt. Tänk om de kunde springa som oss då skulle de inte gnälla.

Men det slutade med att alla skulle till sina respektive hemma.

Jag åkte hem och hade tråkigt, eller jag var trött så jag sov.

Matte grejade och grejade.

Så här är det. Min gamla dator höll på att tröttna på livet efter en lång och trogen tjänst i många år. I går när jag och Jenna var i Flen så skaffade matte en annan bättre dator till mej.

Men så var det alla mängder med bilder som skulle städas och flyttas på till nån annan hårddisk och så installera en massa i min nya dator.

Många underliga ord hördes av och til men till slut var det ordning på allt och nu har jag en annan bra dator att använda. För ingen dator då kan jag inte berätta om mitt urtrista hundliv och ala mina vedermödor. Mne nu kan jag fortsätt precis som jag brukar och tråka ut er.

Var på¨en trist eftermiddagsrunda.

Sen hörde jag att matte pratade i telefonen och det lät väldigt trevlig.

Jodå, jag hamnade i min bil. Sen åkte jag till Basse hämtade honom och hans husse. Bassehusse ska göra nåt och Basse behövde sällskap. Perfekt nu ska vi ha en trevlig kväll tillsammans.

Sen nångång ska jag (läs matte) skjutsa hem Basse och hans husse.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards