wilmablogghund

Alla inlägg den 3 december 2019

Av Wilma Border collie - 3 december 2019 17:49

Ännu en mycket bra dag i mitt hundliv.

Åkte som vanligt och hämtade Basse,

 

Jag och Basse ägnade oss åt vårt vanliga morgonbus, brottning i snön och annat viktigt. Matte var mer intresserad av den helt otroliga soluppgången när det såg ut som om himlen brann.

Hem till mej och grejade med en del viktiga hundgöromål som käka frukost och brottas.

 

Så där nu är Jenna hämtad och vi ska göra nåt. Enligt matte väntade en överraskning som jag skulle gilla. Fast Basse hittade en pinne och ägnade sej åt att reta Jenna. Slutade med att matte kastade bort pinnen för att vi skulle komma nånstans.

 

Hm, undrar var den där överraskningen befinner sej? Vi kollade och kollade men såg ingen.

 

I skogen finns det en massa tomtar överallt, tror inte alls att det var överraskningen.

 

Jenna och Basse fortsatte att mörda diverse grenar. Usel kvalitet som vanligt för de gick sönder hela tiden så ingen vann.

 

Äntligen på fria tassar. Basse och Jenna ägnade sej åt att träna som kapplöpningshundar.

 

Men nu är det bråttom. Jag har minsann hittat överraskningen. Ser jag verkligen rätt?

 

Jo det stämde. ÄNTLIGEN så tillverkar de sån där underbar konstsnö til mej. Snökanonerna jobbade för fullt.

 

Jag försökte förklara för Basse och Jenna hur underbart det är med konstsnö. De lyssnade inte för Basse hade en pinne som Jenna skulle ha.

 

Underbart äntligen kunde jag snörulla i denna underbara snö. Den här är mycket bättre än vanlig snö. Förra vintern kämpade jag med Jenna för att hon skulle förstå hur perfekt detta är. Hon vägrade fatta och var lika ointresserad idag.

 

Provade att springa mycket och fort i den också. Lika underbart det. Jag tänker kräva besök vid skidbacken varje dag så jag kan njuta.

Sen ghjorde vi det vi absolut inte får. Vi drog alla tre till en annan hund. Matte hade åsikter, många åsikter för den hunden har ett ganska dåligt rykte.

 

Vad gapade du om? Han är ju trevlig, vi var trevliga alltså var han trevlig mot oss. Inga som helst problem, fast vi skulle i alla fall inte ha stuckit dit.

 

När Schäfer och hans husse gått så hittade vi Asco som rastade sin matte. Perfekt vi tackar aldrig nej till mer sällskap.

 

Vi ville självklart umgås och leka så människorna fattade ett bra beslut. Vi skulle gå hem till Basse och lleka där. Bättre än uppe i skogen där det kan komma en massa människor.

 

Nu ska vi ha skoj, massor med skoj.

 

Pratade en del om vad vi skulle hitta på. Finns alltid massor med skoj att göra.

 

Asco provade att gräva ner Basse i snön. Jag gav en del tips eftersom jag grävde ner honom några gånger i morse.

 

Så höll vi på med en massa annat skoj också. Det är alltid skoj att vara flera.

 

Men titta här då! Helt plötsligt kom Golden Mikko. Hans matte sa att han hade hört oss och fått väldigt bråttom. Så klart han inte ville missa umgänge med allra bästa flocken.

 

Asco och Mikko tränade pardans. Jag, Basse och Jenna var domare. De fick 10 poäng av oss alla tre mycket bra dansnummer.

 

Så lekte vi en massa andra skoj lekar också. Finns hur mycket som helst att hitta på när man är en flock som har skoj.

 

Springa mycket och snabbt så snön yr det är grejer det. Vi höl på länge med alla möjiga roliga saker.

 

Vi behövde energi och tiggde godis. Men tro inte att vi blev serverade. Nädå vi fick minsann leta efter det och i snön är det inte alldeles enkelt att hitta. Människorna borde ha visat oss hänsyn och matat oss.

 

Äsch, de korkade mänskliga idéerna. Dags att gå hem igen och dessutom som fångar. Fast Asco och Jenna ägande sej åt att inspektera varandras tänder trots fångenskapen. Basse hittade nån doft så han var fullkomligt avstängd från omvärlden. Kan vara så att Dalmatiner Tilly som doftar utsäkt nu hade passerat för han försökte dra åt hennes håll. Men så skoj fick han det inte.

Hemma så käkade vi lite och somnade gott. Väldigt nöjda med rundan och en massa trevligt umgänge.

Eftermiddagsrundan var mindre trevlig. Vi släpades ut i regn! Det var 8 minus i morse och sen blev det varmt och började regna. Tack och lov så behövde vi inte vistas ute så länge att vi blev skadade.

I morgon ska det visst också bli en bra dag, vi har hört lite rykten om det.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards