wilmablogghund

Alla inlägg den 10 december 2019

Av Wilma Border collie - 10 december 2019 17:59

Korkad början på dagen. Skulle inte alls åka och hämta Basse när jag var ute på morgonrundan. Funderade på om tiden till lördag gått ovanligt snabbt, men insåg att så var det nog inte. Så kom jag ihåg de korkade mänskliga påhitten om idag när Basse skulle med sin husse.

 

Försök inte blåsa mej på Jenna också!! Ingen risk jag skulle få hämta henne.

När hon var hämtad så skulle vi gå och göra nåt lite okänt vad, hade först regnat och sen blivit kallt med snö så det var halt.

 

Så äntligen på fria tassar. Fick hela tiden höra att vi nog snart kommer att bli Hormonhäxor. Vaddå, vi kissade mycket ja och kollade vem som kunde lyfta högst på benet. Jag vann efter som jag har längst ben.

 

Här kissade jag nyss och Jenna gör allt för att dölja mina dofter. Vi gjorde så båda två hela tiden. Det gäller att meddela alla snygga hanar vad som är på gång. Jag borde ha börjar lukta gott för ett tag sen, men jag har faktiskt haft viktigare saker för mej.

 

Springa i konstsnön det är skoj saker det. Vi hörde att matte pratade i telefonen, men sånt brukar vara tråk så vi brydde oss inte.

 

Jag har snörullat massor. Försöker återigen få Jenna att begripa hur underbart det är med rull i konstsnö. Tänkte att om jag petar omkull henne kanske hon fattar. Nä ingen framgång alls.

 

Fortsatte, ägnade oss åt en massa kissande och kolla dofter. Nåt skulle vi fördriva tiden med.

 

Detta är Basses dörr. Vi kanske skulle ha lyssnat på det där telefonsamtalet. Kan det verkligen vara så att??????

 

Tjo ho! Saker kan alltid ändras till det bättre. Bassehusse skulle göra en massa mänskligt tråk och kom på att Basse nog skulle ha roligare med oss. Så klart vi är ju hans allra bästa tikkompisar.

 

Jenna hittade Grisen och den skulle minsann Basse ha. Alltså började vilda jakten.

 

Jag försökte avleda honom så Jenna skulle få ha skoj med Grisen på egen tass.

 

Skärp dej Basse annars kastar jag dej i backen.

 

ftersom Basse inte lyssnade så åkte han i backen. Han ska lyssna på oss tikar har jag och Jenna bestämt.

 

På nåt sätt har Basse kommit över Grisen. Nu gäller det att hjälpa Jenna att återfå den. Vi jagade honom länge och mycet. Men han är smart och snabb.

 

Sa åt Jenna att vi skulle strunta i honom och lägga oss och verka uttråkade. Sånt hjälper i bland.

 

Det hjälpte! Jenna kom över Grisen igen och ordningen var återställd.

 

Då stal han MIN gula boll istället. Men vänta du Basse jag ska nog överlista dej.

 

Så klart jag lyckades. Jag har mina knep för att komma över det som tillhör mej.

Sen hade vi en massa skoj jaktlekar för att sno leksakerna från varandra. Perfekt detta att Basse fick hänga med oss istället.

 

Kallt var det, men Basse och Jenna hittade lite öppet vatten. Lervatten det är gott det, borde ha sånt hemma i vattenskålen också.

 

Gick samma väg tilbaka och Basse trodde att han skulle upp i skogen. Nån plan om att kolla om det fortfarande doftar gott från Dalmatiner Tilly. Han fick inte alls gå den vägen, det är inte lätt med alla hormonstormar när man håller på att bli vuxen.

 

Lekte en massa mer i konstsnön. Mer sån snö till alla hundar, den är alldeles underbar.

 

Hörru tonårsslyngel nu tar du och lyssnar på mej! Jodå Basse lyssnade på vad jag nu hade att berätta.

 

På väg hem så träffade vi Rick. Trevligt var ett tag sen sist. Men leka var inte att tänka på där så det belv rejält koppeltrassel medan vi försökte leka. Ska få leka nån annan dag på mer lämpligt ställe.

 

På torget så träffade vi Sniff. Mycket trevligt, vi ska träffa alla våra vänner ofta och mycket.

Lämnade Jenna och gick hem och slappade. Vi var ganska trötta efter allt skoj.

 

Kolla Basse, vi har tur. I dag var minsann tillfälliga Pryl 7an öppen. Den bör alltid vara öppen när jag passerar.

 

Tänk vi ska få nåt, vi är hungriga så vi behöver nåt gott. Våra människor ger oss aldrig nånting det är välkänt.


 

Så klart vi fick. Blev bjudna på bitar av en macka. Mycket gott, så umgicks vi en stund innan vi skule vidare.

Gick en sväng och hade sån tur att vi träffade Borzoi Myra. Jenna blev så lycklig och planerade för en massa tokrejs med henne. Men det får bli vid annat tillfälle för en parkeringsplats i mörker är inte alls lämpligt.

Lämnade hem Jenna och sen blev Basse också hämtad.

Lyssnade noga och i morgon är det normalt igen med hämta Basse direkt på morgonen och Jenna ska med. Så ska vi tydligen träffa kompisar så det blir nog en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards