wilmablogghund

Alla inlägg den 2 december 2019

Av Wilma Border collie - 2 december 2019 17:45

Dagen började precis som den ska. Jag fick alltså åka och hämta Basse och börja dagen med en massa trevlig lek och umgänge.

Var hemma hos mej ett tag, käkade frukost och brottades bland annat. Mycket viktigt.

  

Ännu bättre hela min lilla flock är samlad. Nu ska vi gå och hitta på nåt skoj.

 

Basse och Jenna ansåg att dragkamp om en pinne det var livsviktigt. Att det inte fungerar speciellt bra som koppelfångar brydde de sej inte om. Tog sin lilla tid innan vi kom vidare.

 

Jag och Jenna hittade trevliga dofter efter en snygg hane. Vi luktade länge och sen lämnade vi båda hälsningar.

Enligt matte vore det perfekt om jag och Jenna kunde ta och lukta gott samtidigt.

 

Men vad hände? Kom ett Rådjur som hade väldigt, väldigt bråttom nånstans. Vi hann knappt se det innan det var borta. Fast vi kollade noga spåren efter det och kolade av skogsbacken, men såg inte till det. Rådjur kunde ha stannat och umgåtts med oss istället.

 

Så på fria tassar. Enligt matte så skue vi roa oss här ett tag. Hörde nåt om en tid att passa senare, vad då vi hade inget planerat.

 

Jenna och Basse kollade vem som har snyggast tänder. Jag dömde och bestämde att det var oavgjort. De har lika snygga tänder båda två.

 

Efter att ha sprungit massor så bestämde vi oss för att brottas, alla tre tillsammans. Gick alldeles utmärkt och skoj var det.

 

Bäst du passar dej Basse. Du vet vi tikar kan bita huvudet av dej. Fast så illa var det inte, hade bara en massa skoj.

 

Fast det finns andra skoj lekar också. som denna. Jenna avleder Basse och jag anfaller från andra hållet.

 

Så nu gräver vi ner dej i snön. Mycket skoj lek, ska lekas fler gånger.

 

Men nu har vi hört nåt, nu är det bråttom för detta kan bli superbra om vi har tur.

 

Det blev alldeles väldigt bra för det var Frasse och Bosse som vi hade hört. Nu ska vi umgås med dom och ha en massa trevligt.

 

Jenna och Basse frågade Bosse om han ville vara med och leka, men han var inte så intresserad just idag. Nä inte alltid man är på humör för en massa lek.

 

Jag provade säsongens första snörull. Het okej men jag föredrar den konstgjorda snön vid skidbacken. Det säjs att de tillverkar sån nu så nån dag ska jag gå och prova.

 

Jag och Frasse hade en del viktiga samtal också. Finns alltid massor att prata om när man träffar kompisar.

 

Passade på att visa att jag och Basse har börjat träna pardans. Vi kommer säkert att få till nåt bra om vi får träna mer.

 

Passade på att visa en annan lek också. Snart, mycket snart händer det.

 

Den roliga leken hur man gräver ner en kompis. Denna gång var det Jenna som blev nergrävd av mej och Basse. Tänkte att det kan vara bra för Frasse och Bosse att känna till den så kan de prova på varandra.

 

Efter en massa trevligt umgänge och lekar började människorna med sitt hittepå. Klockan går och tider ska passas.

 

Kallt var det och enligt människorna vackert med all rimfrost. Vi var mest bekymrade över att det verkade som om det roliga var slut.

 

Elände, det var slut. Vi blev fångar eftersom vi närmade oss de snorhala gatorna.

Sa hej då till Frasse och Bosse lämnade hem Jenna och gick hem til mej.

Matte pratade om saker att göra och virrade runt en stund. Sen fick vi varsitt ben och blev uppmanade att passa huset.

Hon försvann och var borta i minst en vecka. Återkom och sa att hon varit på nån besiktning hos Människoveterinären och varit borta max en timme. Vi hundar som har koll på tiden vi vet minsann nåt annat vi.

Skulle på eftermiddagsrunda och hade sån tur att vi fick hämta Jenna. Hörde att det kommer att vara så hea veckan, samlad flock varje dag, alltså precis som det alltid borde vara.

 

Passerade torget, nu lyser vår vackra julgran så fint.

Gick en runda, men hände inget av värde.

När Basses husse kom och hämtade honom råkade jag lyssna på vad människorna pratade om. Tydligen ska Basse och hans husse passa mej i helgen. Hörde nåt om min Skvallermaskin och rymningar. Alltså jag rymmer inte möjligen kan jag bestämma mej för att gå hem. Måste fundera på hur jag ska lösa detta.







Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards