wilmablogghund

Alla inlägg den 4 december 2019

Av Wilma Border collie - 4 december 2019 17:53

Började dagen som vanligt med att åka och leka med Basse innan vi skulle hem til mej. Gillar verkligen de här morgonrutinerna.

Var hemma ett tag innan vi skulle i väg och göra nåt. Självklart så tänkte vi hämta Jenna, det ska vara samad flock. Men det fick vi inte alls. Jenna var sjukskriven idag. Hon hade mått illa och hade ont i ett ben eller om det är tass också.

Hoppas att det går över lika snabbt som det kom.

 

Hamnade hemma hos Basseoch tänk där var minsann Mikko. Det var visst dags för en sån där mitt i veckan träff.

Mycket bra att få träffa kompisar ofta.

 

Vet inte riktigt vad Mikko gör om han försöker skrämma Basse eller vad de har för sej. Nu är inte Basse den lättskrämda typen precis.

 

Som sagt Basse blev inte rädd han bestämde sej för att pussas med Mikko istället. Men för att nå ordentligt så tog han stöd mot mej. Trodde han slutat använda mej som stöd nu.

 

Där kommer Asco också. Bra då blir vi i alla fall några hundar och nåt skoj ska vi hitta på.

 

Lika bra att passa på och leka en massa, vem vet när vi för chansen igen. Vi är het överens om att människor är ett opålitligt släkte.

 

Hörru Mikko den där boen är min, bara min! Var vänlig och återlämna den. Det hade inte Mikko en endaste tanke på.

Jag förföljde honom länge för på nåt sätt skulle jag lyckas överlista honom.

 

Jag innehar snart världsmästar titeln i avledning så jag gick och lekte med Asco och Basse. Tänkte att då skulle Mikko glömma att jag försökte komma över bollen.

 

Min avledningsmanöver fungerade alldeles utmärkt. Jag kom över bollen. Att Asco och Mikko försökte sno den, det kunde de glömma.

 

Men jag hade glömt Basse Kleptoman. Efter att ha lekt en stund med den så var jag ouppmräksam en sekund. Det räckte för att Basse skulle sno den och sticka.

 

Medan Asco och Mikko brottades så kämpade jag med Basse. Tur jag är vältränad för det blev många vilda jaketr innan jag fick tillbaka det som jag anser är mitt.

 

Sen påstod människorna att vi skulle gå och göra nåt. Mycket trevligt, tänk det fanns en massa korv, köttbullar och blodpudding i den här skogen igen. Vi letade och åt.

Hittade mycket, så vi blev mätta. Var väldigt skönt att för en gångs skull slippa vara hungriga.

 


Hade en diskussion om vad vi skulle hitta på sen. Mat ger energi.

 

Lika bra att leka mer och jag fick lov att jaga Mikko igen som snodde bollen. Skoj hade vi. Men sen började tråkmänniskorna prata om att ha annat att göra. Hörde att jag och Basse skulle åka nånstans och fixa nåt.

 

Perfekt vi ska nog få shoppa. Jag har inte varit här sen jag fick tassarna amputerade, men eftersom Basse var med som livvakt bedömde jag risken för ny amputation som minimal.

 

Basse kolade godisutbudet. Jag tittade på en del aktivitetsspel och annat trevligt. Det är snart jul och jag borde få julklapp så det är bäst att kolla utbudet ordentligt.

 

Jag är en mästare på att öppna locken till godislådorna och ta en eller flera smakbitar. Men jag gör det så snabbt och diskret att Basse aldrig lyckats se hur jag gör. Han försökte men lyckades aldrig. Det är faktiskt en konst som kräver träning.

 

Vi fick självklart gott godis också.

 

Var en massa smulor i den påsen så vi fick städa govet. Vi kanske kan börja jobba som städare i Grisöronaffären, känns som ett perfekt arbete att städa bort godis hela dagarna.

Matte köpte nån grej som ska göra att Basse och Jenna inte trasslar ihop sej så mycket när de är koppelfångar.

Vi hade kunnat handla hur mycket som helst, men fick bara köpa några goda ben idag. Nåt om att vi faktiskt har en massa både godis och mat. Om vi nu har det så vore det trevligt om vi nån gång kunde serveras av det också.

Åkte hem, slappade och tittade på matte som fixade ännu mer märkliga saker till helgen.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade lilla Essies matte men tyvärr inte Essie.

I morgon ska det vara ordning med full flock igen säjs det. Får se vad vi ska hitta på för nåt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards