wilmablogghund

Alla inlägg den 15 december 2019

Av Wilma Border collie - 15 december 2019 17:26

Jag och Basse hade en bra kväll i går. Brottades en del, hängde med matte till tvättstugan. Ett ställe som Basse tycker är mycket spännande. Så käkade vi varsitt gott ben också innan det var dags att hämta Bassehusse och skjutsa hem honom och Basse.

Sov gott och i morse var det som vanligt flera veckors väntan på att det skulle bli dags att åka.

 

Titta där står minsann Basse och väntar på mej. Nu ska vi ha skoj.

 

Diskuterade vad vi skulle hitta på innan våra kompisar kommer. Bestämde att leka var en bra idé, det har vi inte gjort sen igår och det var faktiskt länge sen.

 

Bara så du vet är jag snabbare. Försök inte hinna ifatt mej för du kommer inte att lyckas. Mycket skoj hade vi som vanligt.

 

Nu kommer det en bil, lika bra att springa och möta för det är säkert nån som ska leka med oss.

 

Mikko kom så nu ska vi ha skoj tillsammans med honom. Mycket spring och annat roligt blev det.

 

Så ett helt gäng på en gång. Asco, Alice och valpen Luna. Underbart desto fler desto roligare. I dag var det inget otrevligt nedfall heller.

 

Mycket skoj lekar blev det. Desto fler vi är desto roligare är det.

 

Så kom lilla valpen Fido. Jag och Basse har träffat honom en gång men det var på ett sånt där korkat ställe där vi måste vara koppelfångar. Han blev noga studerad av Alice och Basse.

 

Jag hälsade själklart ordentligt och det gjorde Luna också. Alla hundar ska känna sej lika välkomna på våra skoj träffar.

 

Fortsatte att leka och ha viktiga samtal om hundlivets väsentligheter. Finns alltid massor att avhandla.

 

Lille Fido han bestämde sej för att Alice det var den vackraste och allra bästa hund han nånsin träffat.

 

Hörru Basse Kleptoman, du VET att Pingvin är min leksak, Var vänlig och återlämna den på en gång! Måste få ett stopp på alla samtal här hemma mellan honom och Kleptoman Leya, hon lär honom alldeles för mycket om hur man stjäl.

 

Jag är väl inte sämre hund än att jag med hjälp av jakt och några tacklingar lyckades återfå Pingvin igen. Nu är den min, bara min.

 

Men Basse han hämtade minsann hjälp. Alice, Mikko, lille Fido och Dalmatiner Tilly trodde han skulle hjälpa honom. Men jag lyckades behålla min erövring.

 

Chess fick prova lådan på fyrhjulingen. Där brukar Basse åka och jag har testat jag också. Fördrar faktiskt att gå.

 

Åh Lunamatte har minsann gott godis. Nu gäller det att hålla sej framme så vi kanske kan hålla svältdöden bort några minuter i alla fall.

 

Vi fick ny energi av lite godis. Basse bestämde sej för att kramas med Luna och visa att han gillar henne.

 

Jag räddade Pingvinen undan alla andra hundar, men Mikko trodde att han skulle smyga sej på mej. Kan meddela att han lyckades inte. Jag ser och hör allt.

 

Så kom Inez, länge sen vi träffade henne.

 

Bäst att passa på för Inezmatte brukar vara generös med godis. Ingen vet när vi får tillfälle att äta nästa gång.

 

Ägnade oss åt en massa trevligt flockspring ett tag. Mycket bra nöje och desto större flock desto roligare har vi.

 

Fortsatte att leka och ha skoj ett tag till. Bäst att passa på för vi vet alla att det tar många månader till nästa gång. Jag lever ju dessutom under hotet om att när jag börjar dofta gott då är det minsann väldigt begränsat umgänge.

 

Äsch! Slut på allt skoj igen. Enligt människorna hade vi roat oss ett par timmar. Vi hundar som har koll på tiden vet att det var max en kvart.

Bara att åka hem igen och förklara för Basse att han skulle stanna hos sin husse. Hörde att jag ska hämta honom som vanligt i morgon.

Sov et par timmar.

Var på eftermiddagsrunda, eftersom jag var sugen på köttbullar så knackade jag på länge och mycket vid tillfälliga Pryl 7an. Hade ingen framgång var ingen där. Ska vara öppet när jag passerar.

I morgon har jag hela min flock samlad igen alltså precis som det ska vara.

  


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards