wilmablogghund

Alla inlägg den 9 december 2019

Av Wilma Border collie - 9 december 2019 17:47

I morse så lyckades jag med nåt otroligt.

Åkte till Basse, släppte ut honom och vi ägnade oss åt en massa skoj morgonlek innan det var dags att åka hem till mej.

När vi varit hemma ett tag så ringde Bassehusse och frågade när Basse blivit hämtad. Hans husse var hemma, det märkte varken jag eller matte och han hade inte hört oss. Tog ett tag innan han upptäckte att Basse var försvunnen. Kan alltså börja en ny karriär som hundnappare, behöver bara assistans av matte för att öppna låsta dörrar.

Sen efter ett tag så var det ÄNTLIGEN dags att hämta Jenna. Inga korkade sjukskrivningar eller vård av människovalp nu inte.

 

Bev skjutsade en liten bit bara. Men här är det bra för vi har perfekta lekplatser och efter alla dagars skilsmässa hade vi massor att ta igen.

 

Lika bra att börja med en massa skoj spring. Basse och Jenna uppförde sej som om de inte varit ute och lekt på flera månader.

 

Detta är livet. Vara en samlad flock och äntligen få ha en massa skoj tillsammans. Bäst att passa på för vem vet när människorna hittar på korkade idéer igen.

 

Bra jobbat Jenna. Hon har precis nedlagt bytet i form av Basse.

 

Du kan ligga kvar! Jag kom på att det var skoj att lägga ner Basse. Mycket rolig lek detta. ska upprepas.

 

Hm, Jenna har hittat nåt att rulla sej i. Jag hörde mutter från matte, de där vanliga hoten om att Jenna kanske vie gå hem. Alltså bäst att kolla.

 

TVI!!!! Jag vill inte se mer för nu började Basse också. De hade hittat en hög med hästmonsterbajs som tydligen var underbart. Jag är övertygad om att hästmonstrens bajs är giffigt eller nåt.

 

Jag samlade ihop min bajsrullande flock och berättade allt jag vet om hästmonster. Viktig kunskap så de inte slutar som monstermat. Tyvärr så är de lika korkade som matte och påstår att de vet att det är trevliga djur. Jag vet minsann nåt annat jag.

 

Bättre att de ägnar sej åt såna här lekar. Nu lyckades Basse lägga ner Jenna som sitt byte. Hon hade en massa åsikter om att hamna på backen. Fast egentligen hade de skoj.

 

Gick in i skogsbacken. Jag behövde energi så jag hittade en gren med god bark på. Käkade upp ganska mycket.

 

Jenna och Basse ägnade sej åt sina vanliga dragkamper. Blev oavgjort eftersom pinnen som vanligt inte höll för deras minst sagt omilda behandling.

  Lekte mer. Vi har inte lekt på många månader kom vi fram till.

 

Men alltså det är ingen uthållighet på hundar numer. Jag är äldst och står minsann på benen. Jenna och Basse har svimmat eller nåt. Sa åt dom att resa på sej och inte ligga där och vara lata.

 

De kom upp på benen igen och nu skulle en pryl provas. Den här köpte matte när vi var i Grisöronaffären sist. Jenna och Basse trasslar ibland ihop sej alldeles väldigt när de försöker leka när de är fångar. Funkar superbra.

 

Dragkamp går inte bra. För pinnen trasslade in sej i koppelmojen.

 

Fria tassar igen ich jag var domare när de jagade varandra. Jenna slet som sjutton med att hinna ikapp Basse som var snabbare än blixten.

 

Stolt vinnare av den viktiga pinnen blev Basse.

 

Jag och Jenna kollade tandstatus. Vi är perfekta tänder naturligtvis.

 

Lekte mera, för matte började prata om att det snart var dags att gå till bilen.

 

Jag ger upp! Nu har dom svimmat igen!! Behöver nog ha kurs i uthållighet tror jag.

 

Hittade ett bra dike fullt med gott vatten på väg mot bilen.. Fast matte missade att få bild på när Jenna trodde att hon skulle ut och simma.

Vi trodde att vi kanske skulle få åka och shoppa, det händer nämligen när vi varit på den här lekplatsen och bilen är med.

 

Inte det inte. Vi fick passa bilen här. Pratade mycket om att matte säkert skulle gå vilse och vi skulle svälta ihjäl i bilen. Blev inte alls så illa för hon kom tillbaka snabbt. Var bara några mänskliga tråksaker som behövdes.

Åkte hem och käkade lunch och sov.

Hämtade Jenna och gick på eftermiddagsrunda. Tänkte, trodde och hoppades att Tillfälliga Pryl 7an skulle vara öppen. Men inte det inte. Spelade ingen roll hur mycket jag knackade på.

Var hemma en stund innan Bassehusse kom och hämtade Basse. Hörde otrevligheter, i morgon så kanske jag inte träffar Basse. Han ska visst hänga med sin husse och göra nåt. Hoppas att det glöms bort tills i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards