wilmablogghund

Alla inlägg den 16 december 2019

Av Wilma Border collie - 16 december 2019 17:57

Bra dag igen.

Fick hämta Basse i morse så vi passade självklart på att ha en massa skoj morgonbus. Ska alltid vara så på mina morgonrundor om jag får bestämma.

Sen blev det ännu bättre för när vi skulle i väg på förmiddagen så hämtade matte Jenna. Perfekt med hela flocken.

 

Vi har hamnat i Eskilstuna. Jenna visste precis vad som väntade och hade extremt bråttom. Jag förklarade för Basse att vi skulle till den privata köttebullerestaurangen som finns där.

 

Basse han hittade massor med spännande dofter överallt till Jennas förtvivlan. Hon trodde säkert att köttbullarna skulle försvinna om vi inte sprang dit.

 

Premiär för Basse att åka hiss. Mycket märkligt enligt honom att gå in på ett ställe och komma ut på ett helt annat. Så låter det en del när hissen rör sej också.

 

Jenna kastade sej in och berättade för mattes mamma att svältdöden var nära förestående. Ttoligen skulle den inträffa vilket ögonblick som helst om inte köttbullarna serverades typ i förra veckan.

 

Basse hängde på och berättade att han inte heller ätit på månader. Bara jag som försökte uppföra mej fast hungern rev i min tomma mage. Vi fick alldeles utsökta köttbullar, precis vad vi behövde.

 

Snälla ge mej en köttbulle! Jenna råkade veta att matte hade alla som fanns kvar och de har som bekant extremt kort hållbarhet.

 

Jo vi råkar sitta här och vi är VÄLDIGT sugna på de där köttbullarna. Ser du oss? Vi behöver nu!! Vi fick flera så värsta hungern försvann.

    

Människorna pratade en massa tråk. Basse tänkte visa hur vi gör när vi brottas, jag ansåg att det behövde vi inte alls just då.

 

Jenna var mest intresserad av om det fanns mer att äta. Men tydligen hade tre svältande hundar lyckats äta upp massor med köttbullar. Märkligt tyckte inte att vi fick så mycket.

 

På väg till bilen igen för vi ska åka hem. Basse hade fullt upp med att berätta för alla Eskilstunas snygga tikar att han minsann hade varit på besök.

 

Tillbaka i Malmköping och vi ska röra på oss ett tag. Hörde nåt om att motionera bort köttbullarna. Vad då de gav energi så nu ska vi springa och ha skoj.

 

Väldigt skönt att leka jaktlekar ett tag och en massa annat skoj.

 

Bad matte hjälpa mej att förklara för Jenna och Basse att badsäsongen är över. Hörde nämligen att de hade en massa korkade planer.

 

Basse är inte klok! Det är för kallt att bada nu!

 

Jag drack vatten. Kallt sjövatten är gott. Men det räcker att dricka, bada får vänta till våren.

 

Springa och springa ännu mer. Dessutom har Jenna snott en pinne som Basse hämtade i sjön. Undrar hur detta ska sluta? Hade planerat att käka lite god bark men insåg att det var bättre att hålla koll.

 

Dårar! Ni kan inte bada nu och leka med pinnen i sjön. Kände att jag behövde reda ut deras påhitt.

 

Basse vann kampen om pinnen och Jenna trodde att hon skulle ut och simma. Fick hon inte för matte heller utan båda skulle komma upp på land omgående.

 

Försök att få pälsen torr i blött gräs. Går inte bra.

  Lekte mer och helt plötsligt fanns det godis på marken. Vet inte riktigt hur det gick till för vi blev fångar alla tre. Dags att åka hem enligt matte.

Lämnade Jenna och jag och Basse åkte hem till mej.

 

Eftermiddagsrunda. Klockan är bara tre och redan är det mörkt och dessutom regnade det. Men vi har en plan.

 

Bra, helt enligt plan så är tillfälliga Pryl 7an öppen, nu ska vi bara ta oss in.

 

Perfekt utsökt korv blev vi serverade idag. Så här ska det alltid vara när vi rör oss på gatorna. Matte pratade om hundar som käkat en massa köttbullar, men det hade vi inget som helst minne av. Kan i alla fall inte ha varit vi.

Gick en tråksväng och försökte undvika att få alltför svåra skador.

I morgon är det visst bara jag och Basse men vi kan säkert fördriva dagen med nåt trevligt.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards