wilmablogghund

Alla inlägg den 29 december 2019

Av Wilma Border collie - 29 december 2019 17:43

Snöade när jag var ute sista rundan igår kväll och det var fortfarande vitt i morse.

Såg Rocky när jag gjorde morgontoalett, bestämde mej för att dejta. Men skitmatte tog med mej åt ett annat håll, de där korkade påhitten om att vi inte alls ska träffas just nu. Jag ska umgås med vem jag vill när jag vill.

 

Har hämtat Jenna och nåt ska vi hitta på. Började med vår nya favorithobby leta hanar. De finns, men av nån märklig anledning så ser vi aldrig till dom. Hittar bara spåren.

 

Men där borta är det faktiskt hundar vi känner. Såg att de träffade Sheltie Truls, men han tillhör de enligt matte förbjudna just nu.

 

Mycket trevligt för det var Frasse och Bosse som kom. Frasse är okej att umgås med, men Bosse ska jag inte ha närkontakt med. Pratade en del med dom, men människorna höll nåt korkat säkerhetsavstånd. Borde finnas en lag om att vi hundar alltid får träffa vilka vi vill när det passar oss.

 

Tyvärr fick jag och Jenna sen gå vidare utan sällskap. Eländigt för vi brukar ha trevligt med Frasse och Bosse.

 

Nähä, inte i dag heller. Varför finns det inga Ekorrar i Ekorrskogen?? Brukar alltid vara säkra spanställen här.

 

Jo vi tänkte gå till skidbacken och sen kanske "råka" passera hos Basse. Vi vill nämligen vara full flock. Glöm det sa matte, Basse är just nu förbjudet umgänge och det kommer andra hanar också. Släpades iväg åt annat håll.

 

Jaha så har isen invaderat sjön igen. Fast denna lär vara supertunn och livsfarlig. Troligen är den död nu för det har blivit varmt och blåst massor.

Gick vidare mot var vi nu skulle.

 

Kolla Sörmlandsleden kanske? Nä sa matte det tar vi en annan dag.

 

Gick till ängarna vid Hasselskogen istället- Här skulle vi kunna vara på fria tassar för det är ytterst sällan det är andra hundar eller människor här. Kollade och vi hittade bara spår av Rådjur.

 

Hör du Jenna, det är våra kompisar som hörs på andra sidan sjön. De har en massa skoj idag. Vi borde ha gått dit, Jenna kunde ha lekt och jag skulle ha raggat bland hanarna. Men enligt vår hemska fångvaktare så får det vänta ett tag. Blir nog så att när jag får vara med igen så kommer Jenna att sitta i Hormonhäxefängelset.

 

Jenna försökte få igång mej och leka, men jag leker inte. Har jag nog aldrig gjort alltså la jag mej ner och var tråkig. Eller Jenna och matte ansåg att jag var tråkig, jag hade en del att fundera över.

 

Fast ett blommande ostträd det är alldeles oemotståndligt och måste städas ordentligt. Vi jobbade hårt med det.


 

Jag är nog den första hunden i världshistorien som gråter mjukost. Enligt matte så slaksade jag för mycket när jag städade trädet. Enligt mej är det en tår för att livet är eländigt och en mjukosttår borde få matte att inse att jag ska återgå till mitt vanliga liv omgående.

 

Kanske finns det nån Ekorre här som kan trösta hunden som gråter ost. Nä inte ens det.

 

Tog en runda på den andra ängen. Jag sprang lite med Jenna en stund men kom på att jag inte brukar ägna mej åt att springa heller.

 

Funderade på att smita iväg själv ner till spårvägen. Det händer att det kommer hundar där och kanske skulle nån passande hane dyka upp. Men så var det Skvallerbyttan Jenna som berättade för matte vad jag planerade.

 

Slutade så här, jag blev inkallad och så blev vi fångar. Skitmatte som genomskådade mej med hjälp av Jenna.

 

Jo de hörs. Jenna lyssnade och tittade längtansfullt, samma sak gjorde jag. Hundlivet är eländigt.

 

Långt där borta på andra sidan sjön är ett helt gäng kompisar och har skoj. Vi skulle ha varit där om vi fått bestämma.

 

Bra Jenna hon kommer minsann ihåg hur man dödar is och kommer åt vattnet. Det lärde jag henne förra veckan och kunskapen sitter kvar. Hon är bra smart.

Gick hemåt, tänkte gå till hundbadet men där hade vi inget att göra enligt matte. Det är inte badsäsong och så var det isen.

 

Stenarna vid kanten av Heden där är spännade. Så många hanar som lämnar spår på dom, det tog lång tid att undersöka alla och lämna hälsningar.

Såg Teddy och Freya på långt håll, men Teddy tillhör de förbjudna så vi fick inte alls gå och umgås.

Lämnade hem Jenna. Eländiga mäsnkliga påhitt. Nu ses vi inte förrens nästa år!!!!!!! Detta innebär alltså eoner av tid som jag ska dra runt ensam utan sällskap. Ingen att diskutera alla viktiga tiksaker med, livet blir bedrövligt.

På eftermiddagsrundan träffade jag Dalmatiner Tilly. Trevligt att kunna umgås en stund. Hon hade minsann varit och roat sej på förmiddagen. Fick höra lite skvaller av henne.

I morgon är jag alltså ensam och inte vet jag vad jag ska fördriva dagen med.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards