wilmablogghund

Alla inlägg den 31 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 31 oktober 2018 18:23

I dag blev det äntligen ordning i tillvaron igen. Ordentlig skog väntade och dessutom fick jag sällskap.

När jag skulle i väg så hämtades Sigrid och Micco med vidhängande matte. Mycket trevligt att få sällskap.

   

Så nu är vi på plats i skogen och jag leder min flock på dagens runda.

   

Var ett tag sen sist så jag hade en massa att kolla, dessutom min Sörmlandsledsetapp och då måste allt kollas extra noga. Allt ska vara i toppskick för vandrande hundar.

   

Fanns en del Svart trumpetsvamp. Inga mängder och de var svåra att hitta under alla löv. Men de som fanns var ordentligt stora.

   

Matte plockade och Sigridmatte plockade också. Vi hade inte tid med svamp idag, har inte träffats på många dagar så det var en hel del att ta igen.

   

Men var är sjön?? Den ska vara här och jag är törstig!

   

Jo den fanns men Vattentjuven har stulit ännu mer vatten i den. Bedrövligt fortsätter detta så kommer mina sjöar att försvinna.

   

Micco han hittade nåt som luktade otroligt gott och gjorde sitt bästa för att verkligen gnugga in doften. Hörde hur han blev hotad med otrevliga besök i duschen. Det är en hundlig rättighet att parfymera sej vilket människor har väldigt svårt att förstå.

   

Bäcken är bedrövlig, Vattentjuven har snott nästan hela den också. Borde vara massor med vatten denna årstid.

   

Kom till skärmskyddet och här frångår vi inga rutiner inte. Jag och Sigrid krävde självklart att få ost eftersom vi intagit bordet.

   

Jo vi fick ost, precis som det ska vara.

   

Hade en lektion med Micco så han verkligen förstår att detta är en lönande sysselsättning.

   

Leka måste vi göra. Alltså hade vi superskoj en stund alla tre.

   

Sprang en massa också. Jag såg till att ha en pinne som försvar ifall Sigrid skulle få för sej att förvandlas till Pitbull. Behövde aldrig använda den som tur var.

   

Vad gör ni? Behöver jag vara polis?? Nä ingen fara så jag kunde vara med och leka jag också och slapp polisrollen.

   

Helt plötsligt började det falla svampvatten. Då är skärmskyddet bra för vi slapp skadas av nedfallet som upphörde ganska snabbt.

   

Än finns det såna här Biskopsmössor, fast denna håller på och dör torkdöden. För övrigt är det ingen matsvamp, men de är enligt matte vackra.

   

Jag och Sigrid kollade bäcken på ett annat ställe. Fullkomligt bedrövligt skick på den.

   

Slut på det roliga dags att gå tillbaka till bilen igen och åka hem. Ja, ja vi hade skoj så länge det varade. Men förhoppningsvis så träffas vi snart igen.

   

Hemma så drabbades jag av passa huset. Rottis Helga behövde hjälp att komma ut en sväng. Bara det att hon vet att hon får nåt av matte så det där med ut och kissa var enligt Helga fullkomligt onödigt. Fast matte släpade iväg henne i alla fall.

Hoppas jag kommer iväg till nån vettig skog i morgon också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards