wilmablogghund

Alla inlägg den 9 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 9 oktober 2018 18:10

Dags för andra dagen på Tråkveckan. Jag hade inga som helst förväntningar på nånting skoj.

Åka nånstans var inte att tänka på utan det skulle bli hemma skog.

   

Drog runt ett tag, hittade några få Svarta trumpetsvampar men de står kvar. Var ingen idé att plocka bara några stycken enligt matte.

   

Passerade vid stockhögen och klättrade runt på den. Jo då den gav godis nu också. Bra för det var ganska länge sen jag provade den.

   

Undrar om jag har sån tur att Ossy är på dagis? Kände för att umgås.

   

Vilken tur! Ossy var minsann på sitt dagis och ville självklart umgås med mej. Vi har inte setts på flera dagar.

   

Nu ska vi ha en massa skoj. Alltså leka en massa och greja med annat.

   

Mycket rolig lek detta skrämma Ossy så han hoppar högt. Lekte den flera gånger.

   

Så berättade Ossy jätteroliga saker för mej. Han har verkligen humor min kompis. Jag skrattade mycket åt hans berättelse.

   

Till slut skrattade jag så jag blev liggande på rygg.

   

Lekte mer men sen kom vi fram till att vi skulle göra nåt viktigt.

   

Äsch då!! Vi tänkte att med tur så skulle Terra ha kommit tillbaka till stugan. Ossy berättade att han minsann kollat varje dag men bara tomt.

   

Jag spanade, tänkte att kanske skulle hon komma. Typ samma överraskning som när hon kom flera dagar för tidigt.

   

Ossy spanade också, men ingen Terra eller hennes bil synlig nånstans.

   

Men helt plötsligt kom Rick springande. Honom har jag inte sett på evigheter, han går bara i hemmaskogen och den har jag knappt hunnit med på väldigt länge.

   

Jag och Ossy förklarade för honom att här brukar vår kompis Terra bo och att det bara är vi som får stjäla hennes ben. Mycket viktig hundkunskap.

   

Så kom Inez tillsammans med med sin matte och Ricks matte. Bra för det blev godisutdelning. Behövdes energi eftersom jag och Ossy hållit i gång massor.

De fortsatte åt sitt håll och jag och Ossy grejade med en massa skoj lek och en del annat.

   

Jaha så var det dags att skiljas åt. Detta är Ossys benblick. Nu är vi klara och då ska han ha sitt ben vilket han självklart fick.

   

Jag gick till sjön, drack lite och svalkade tassarna. Gäller att passa på för snart kommer tiden när onödiga isen kan få för sej att inta vattnet.

   

Vackert är det med alla höstfärger. Fast det är mattes åsikt, jag bryr mej inte.

   

Provade en av båtarna också. Jodå den gav fortfarande godis. Bra då kan jag använda den när jag passerar.

   

Inspekterade en brygga också. Jag har varit upptagen med så mycket annat så länge att jag har inte hunnit med alla såna här viktiga saker. Fast jag gillar att ha tassarna fulla med en massa att göra.

   

Avslutade med att leka med bollen en stund. Gick hem och somnade, var nöjd med dagen som blev bra trots Tråkvecka.

I morgon ska jag få göra nåt annat som jag kommer att gilla säjer matte.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards