wilmablogghund

Alla inlägg den 18 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 18 oktober 2018 18:20

I dag var det dags för såna där korkade mänskliga påhitt. Inte skulle jag åka nånstans och inte fick jag några kompisar med mej heller. Hörde nåt om att det var dags för en lugnare dag.

   

Ensam vandrade jag över Heden mot okända mål, inga andra hundar var ute och inga människor jag känner heller.

   

Finns det möjligen nån Ekorre som vill umgås då? Nä ingen Ekorre nånstans, tyckte mycket synd om mej själv.

Passerade Ossys dagis och inte fanns det nån Ossy där inte.

   

Men titta!!! Där är ju Ossy!! Matte skulle göra nåt tråk vid hans hemma och han var minsann där.

   

Äntligen kunde vi leka igen, har faktiskt inte gjort det på massor med dagar.

   

Den väldigt skoj leken skrämma Ossy gillar jag. Tänk att han blir rädd.

   

Men Ossy det vet du väl att snälla, lugna fridsamma jag aldrig nånsin skulle komma på idén att skrämma dej.

   

Ha, ha, ha hanhundar är bra korkade, han gick minsann på den enkla grejen. Jag visade hur många fina tänder jag har, Sen fortsatte vi ha massor med skoj.

   

Matte befriade ett av Ossys äppelträd från en del äpplen medan vi hade mer skoj.

   

Nä du Ossy man får ingen blodpudding om man fuskar. Det krävdes minsann gå på gungbrädan för utdelning inte bara stå och se bedjande ut.

   

Jag skötte mej och gick på den några gånger, gav blodpudding.

   

Men vad gör du? Finns det nåt i trädet?

   

Kollade, märkligt äppelträd det här för det växte blodpudding i det, hittade en del jag också.

   

Ossy han kollade varenda kvadratmillimeter mycket noga. Inte minsta lilla smula får gå till spillo.

   

Kollade av en massa viktiga saker på Ossys marker. Alltid enklare att ha koll när man är tvä. För övrigt är vi ett väldigt snyggt par.

 
 

Blev en massa mer lek som syns på denna film. Fast vi är ovanligt tysta och stillsamma för att vara vi. Men skoj hade vi.

   

Skulle gå med Ossy till hans dagis. Men han trodde nog att matte skulle ha haft den goda smaken att lägga spår till oss. Fanns inget spår idag men matte lovade att vi ska få gå sånt ganska snart.

   

Undrar om alla de där månaderna har gått nu så Terra kommer tillbaka? Vi spanade men ingen Terra dök upp så hon är tydligen kvar i det där Halland fortfarande.

Lämnade Ossy vid dagis och han fick sitt ben. Nöjd och belåten efter allt skoj vi haft.

   

Jag tog vägen förbi sjön, drack lite eftersom jag var törstig och fortfarande försöker Vattentjuven stjäla sjön.

Vadå svampfritt?? Jag har faktiskt hittat svamp.

   

Några små Ostronmusslingar, men de sitter kvar var ingen idé att ta hem så lite.

   

Hittade ett bord som jag inte hade provat. Bra bord för det gav belöning.

   

Provade sjön vid badplatsen. Skönt svalt vatten så jag gick runt en stund och svalkade tassarna.Sen var det bara att gå hem till tråkhemma.

Sov och på eftermiddagsrundan så lyckades jag ta mej in till Susanne. Bra för där fanns det som vanligt gott godis.

I morgon blir det visst nån skog, för sen är det helg och då är nog jägarna där igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards