wilmablogghund

Alla inlägg den 25 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 25 oktober 2018 18:14

Utsattes för hemska prövningar idag Började med att jag fick höra att jag skulle vara ensam och övergiven, inget sällskap för Sigrid och Micco var upptagna med annat.

   

Åkte och hamnade på Sagostigen, här har jag inte varit sen den där olycksaliga dagen när jag sprang ensam i skogen utan att hitta människorna.

Nä, jag har faktiskt ingen lust att vara här. Men matte påstod att vi skulle gå en runda så jag förstår att hon inte försvinner.

   

Som om det inte räckte med alla dåliga minnen jag har från förra gången. Det var nånting i skogen och detta nåt gillade jag inte riktigt. Spanade massor och vädrade. Det fanns där men visade sej inte.

   

Vill inte alls gå här. Normalt så skulle jag ha varit på fria tassar men med mitt märkliga uppförande var det lika bra att jag var koppelfånge enligt matte. Försökte vända tillbaka några gånger men hade ingen framgång. Matte försökte få mej att förstå att visst hon vet att jag sprang alldeles ensam och förtvivlad här innan jag hittade Terramatte på Sagostigen, men det var då och matte försvinner inte.

   

Tittades efter svamp, fanns bara lite som matte plockade. Jag provade varianten med liggstrejk istället. Fungerade inte jag fick fortsätta att gå runt i läskiga skogen. Matte upplyste om att jag är faktiskt fyrbent etappledare för Sörmlandsledsetappen där så jag måste förstå att skogen är lika ofarlig nu som innan olycksaliga dagen.

   

Kollade av bäcken som fortfarande har alldeles för lite vatten, drack lite.

   

Fortsatte att ha stenkoll på omgivningarna, vi var inte ensamma i skogen fast detta nåt inte visade sej.

   

Rotmonstret stod kvar på sin vanliga plats. Det är jag så van vid att jag inte bryr mej, förövrigt så tror jag inte det är intresserat av hundar.

   

Här har den där som finns i skogen gått. Jag luktade länge och mycket och skaffade mej en massa information. Om matte hade haft förmågan att använda sitt usla luktsinne så hade hon också förstått vad det var som var i skogen.

   

Äntligen åt rätt håll. Gillade inte alls den här skogen idag.

   

Du kan glömma att jag tänker gå åt det där hållet. Jag har släpats runt i läskiga skogen och känt närvaron av nåt du alldeles missat. Tro inte att jag tänker utsätta mej för mer.

   

Matte korkade idéer, att jag skulle gå genom den här hemska hagen. Ursäkten om att gamla hästen Billy som säkert käkade hundar har vandrat över regnbågsbron brydde jag mej inte om. Kan minsann finnas andra hundätande monster där.

   

Sluta tjata, jag går INTE!!

   

Ost? Jag har aldrig ätit ost, tubost är äckligt. Försök inte med så enkla knep. Slutade med att jag vann kampen om vägen. Fick gå den vanliga genom skogen istället.

   

På Sagostigen så fick jag höra att jag är extremt ologisk. Vägra gå genom en hage garanterat utan hästar, men hänga på dörren till stallet går bra. Och? Jag visste att det inte fanns några hästar där men kollade efter nån trevlig människa att umgås med.

   

Kom hem och det frsta som syntes när vi kom in var Kleptoman Leya som sprang från toa med nåt i munnen. Hon hade ägnat sej åt att stjäla i badrumsskåpet. Men vad hon ska ha en förpackning plåster, en nagelklippare och en rakhyvel till det begriper inte matte. Allt ihop samlat i mattes säng. Den där katten är inte som andra katter och inte fick hon behålla grejerna heller.

   

Eftermiddagsrunda och jag skulle röra mer på mej. Började med lite hundyoga. Positionen benen uppåt sträck.

   

Sen sträckte jag ut ordentligt bakåt också. Mjukade upp alla leder och muskler ordentligt.

   

Så nu kan jag springa en massa.

   

Var nämligen så att matte hade tagit med min boll så jag lekte en massa med den ett tag.

   

Stängd dörr?? Jag som är godissugen, en det gick utmärkt att knacka på och komma in.

   

Så Susanne gav mej självklart godis så sen behövde jag faktiskt ligga på golvet och smälta det ett tag innan jag kunde fortsätta min runda.

Har ett hört talas om att jag ska få göra nåt trevligt i morgon. Hoppas jag verkligen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards