wilmablogghund

Alla inlägg den 14 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 14 oktober 2018 18:10

Sista dagen på den eländiga Tråkveckan och den skulle också fördrivas.

Matte kom på ett garanterat jägarbefriat ställe så dit skulle vi åka.

   

Här har jag inte varit på flera evigheter. Undrar om det hänt nåt?

   

Jo det är vår för det blommade penséer. Märkligt jag trodde att det var höst jag.

   

Kollade en massa mer. Det hade rört sej hundar här men nu var det alldeles övergivet.

   

Skulle kolla en skogsbacke, kanske att det skulle finnas nån svamp att jobba med här. Men det var bara så där äckligt torrt och fanns ingenting förutom några flugsvampar som dött torkdöden.

   

Men det var i alla fall fortfarande gott vatten, man får glad för det lilla.

   

Där jag var sken solen men längre bort var det fortfarande en massa dimma kvar.

   

Spanade av området men det fanns absolut ingenting av intresse.

   

Träffade bara den här märkliga figuren så verkade bo i den gamla trädstammen.

   

Här badade jag mycket i somras då när det var sånt oväder att det inte gick att göra nåt annat. Skönt att den tiden är förbi. Nu blötte jag bara tassarna och drack lite.

   

Hittade en båt, funderar på att sälja den. Visst renoveringsbehov för det är bara fören kvar men den kan säkert bli i toppskick igen. Om nån är intresserad så säljer jag den mot ett shoppingtillfälle i min bästa Grisöronaffär. Alltså jag får fritt handla precis allt jag anser att jag behöver.

   

Skulle åka hem, men matte kom på att Ann Marie var hos sin mamma så vi kunde åka förbi och säja hej. Jo där ser jag Ann Marie men det är nåt som inte stämmer.

   

Vad är det där? Ett hästmonster som klätt ut sej till hund eller??

   

Nä vet du jag litar inte alls på dej. Tror inte ett ögonblick på att du verkligen är en hund. Snarare är du ut förklätt hundätande hästmonster. Håll dej på avstånd från mej.

   

Pratade med Ann Maries mamma istället för hon käkar definitivt inte hundar.

   

Märklig typ det där, den åt av min blodpudding. Men det var säkert bara för att invagga mej i falsk trygghet om att den var en hund och inget hästmonster. Risken är överhängande att jag möter den igen, för tydligen bor han nästan granne med mattes mamma när inte Ann Marie vaktar den.

Åkte hem och gjorde ingenting medan jag funderade på vad jag egentligen hade mött.

   

Under kan ske!! Har ni sett jag har minsann hamnat hos Sigrid och Micco!! Var inne och fikade medan människorna pratade tråk. Men nu ska vi gå ut och roa oss ett tag.

   

Gick till Heden och ägande oss åt att springa mycket och fort. Jätte skoj.

   

Eftersom det var så roligt så upprepade vi det flera gånger. Fast Sigrid luktar gott så hon lever i sin egna lilla värld just nu.

   

Jaha dags att skiljas åt och både Sigrid och Micco pussade mej en massa. Tydligen har jag varit väldigt saknad. Hörde nåt om att vi ska få ta en gen´mensam skogsrunda nån av de närmaste dagarna.

I morgon då ska jag åka och kolla en av mina bra skogar för då ska det vara fritt från jägare där.

Skönt att kunna röra mej normalt igen i alla skogar,


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards