wilmablogghund

Alla inlägg den 30 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 30 oktober 2018 18:08

Tvingades ut för min morgonrunda i svampvattennedfall. Hade inget som helst behov av att vistas ute men matte visade ingen som helst hänsyn utan släpade runt mej.

Sen fick jag vänta i massor med evigheter innan det upphörde så pass att jag kunde gå ut fr en längre runda. Åka till nån av mina bra skogar var inte att tänka på.

   

Jaha en ny sjö på Heden, sånt är alltid trevligt, provade att plaska runt lite i vattnet där.

   

Gick genom Tråkskogen, kom på att det var massor med evigheter sen jag var i den. Men den var lika tråkig som alltid.

   

Ovanför skidbacken hittade jag ett bord som inte brukar finnas där. Var tvungen att prova det.

   

Jo utsikten var bättre och det gav godis så det är ett helt okej bord.

   

Rampen vid det lilla huset var alldeles trasig och inte växte det några Ostronmusslingar här heller. Brukar göra det ibland men inte nu.

   

Hm, under om det finns nåt spännande här inne? Gjorde det säkert men jag lyckades inte ta mej in och kolla.

   

Träffade en Beagelhane, trevlig typ men bara ett snabbt möte. Jag luktade noga där han hade kissat. Om ett tag tänker jag lukta gott så det gäller att ha stenkoll på vilka hanar som rör sej och vilka som kan vara intressanta att dejta.

   

Jaha så hade det trillat ett träd. Såna ska ha den goda smaken att stå upp.

   

Fast detta funkade bra att balansera på så vissa nytta gjorde det. Ungefär nu så började det falla en massa svampvatten igen.

   

Jag sökte skydd vid Terras stuga. Först försökte jag ta mej in i huset men det gick inte för inte hade Terra med människor återkommit inte.

   

Spanade och efter en stund så slutade det falla svampvatten så jag kunde fortsätta.

   

Jag har minsann hittat nåt vid Ossys dagis. Nu gäller det bara att få fart på det jag hittade.

   

Hörru Ossy Slöhög! Jag vet att det är en tråkdag men du kan väl vara vänlig och vakna när jag kommer!

   

Jo han reste på sej och kom men såg ut som om han gick i sömnen. Borde faktiskt ha blivit klarvaken när jag kom.

   

Men kom igen nu! Sova kan du göra sen! Nåt skoj ska man väl kunna ha en sån här tråkdag.

   

Ossy vaknade så vi kunde ha en massa skoj, brottas och jagas och massor med annat trevligt.

   

Körde den vanliga leken skrämma Ossy, den är jätterolig för han blir lika rädd varje gång.

   

Vi dansade också, pardans det är verkligen vår grej det.

   

Efter en massa skoj så var det dags. Vi är klara med leken och Ossy vill ha sitt ben.

   

Funderade på om jag skulle vänta medan Ossy käkade upp benet och om vi skulle fortsätta ha skoj sen. Men kom fram till att nä det var nog bättre att gå hem.

   

Av en massa skoj blir jag törstig, men som tur var fanns det alldeles utsökt lervatten att dricka.

Gick hem hade tråkigt och matte grejade med tråk.

Eftermiddagsrundans höjdpunkt var att jag knackade på vid Susannes butik, lyckades komma in och få godis.

I morgon ska det visst vara bättre väder och då hoppas jag att det blir en ordentlig skog.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards