wilmablogghund

Alla inlägg den 13 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 13 oktober 2018 18:03

Lördag och idag ÄNTLIGEN så var det dags för hundträff igen. Den har varit inställd ett par veckor eftersom flera kompisar varit sjuka i den där onödiga Kennelhostan. Men nu verkar alla vara friska så det var dags.

   

Nu ska jag gå och roa mej, leka massor och träffa alla kompisar som jag inte sett på länge.

   

Började med lite svamphundsjobb. Hittade faktiskt Champinjoner på Ossys gräsmatta. Fick självklart en massa beröm.

   

Nu kommer det nån. Kändes lite ensamt för inte ens Ossy var ute när jag kom.

   

Snälla Anne släppt ut Ossy, jag hör hur han ropar på mej.

   

Ossy kom ut och vi kunde äntligen leka igen, var flera dagar sen sist. Massor med skoj hann vi med.

   

Så kom Labrador Alice. Hon har inte varit med och roat sej på väldigt länge. Först luktade hon gott och sen kom korkade Kennelhostan.

   

Ännu fler kompisar kom. Äntligen vi har faktiskt längtat väldigt mycket efter varandra.

   

Hörru Alice häng på och ha skoj nu. Nu ska vi leka massor och ha så där riktigt superroligt.

   

Titta det kommer fler hundar. Lika bra att springa och möta så de vet att de är efterlängtade.

   

Som vi lekte. Massor med skoj hela tiden för alla hade vi saknat detta.

   

Så hade alla svarta och svart vita hundar möte. Vi hade viktiga saker att diskutera.

   

Medan vi ägnade oss åt det så hade alla ljusa hundar samma möte en bit längre bort.

   

Mezzo kom, trevligt för honom har jag inte träffat på ett tag.

   

Pust! Alltså jag har lekt så mycket att jag faktiskt måste vila lite innan jag fortsätter. Men det blev bara en snabb vila, vill inte missa en massa skoj.

   

Åh Anne klia mer, det är så skönt och det är aldrig nån som kliar mej.

   

Primo som bor ihop med Mezzo kom också en stund. Han och Alice hade tydligen en massa att prata om.

   

Jag och Ossy balanserade på gungbrädan och förväntade oss godis. Var visst meningen att vi skulle gå på den men det var bättre att stå på den och tigga.

   

Hm. Anne tänker göra nåt, bäst att kolla. Människor gör ofta så mycket underligt. Fast nu var det bara nåt med äpplen så inget som intresserade oss.

   

Jag lekte en massa med Bamse i stället. Gäller att hinna med och leka med alla kompisar.

   

Jag och Ossy hade inte heller lekt klart så vi hade ett par rejäla omgångar med lek.

   

Men här utesluter vi inte nån utan såg till att Alice och Bamse också var med oss och lekte Massor med skoj hade vi.

   

Pratade en del med den söta valpen som brukar komma. Första gångerna tycket hon det var lite läskigt men nu vågar hon var med och ha skoj.

   

Så var det dags då………..alla har gått och Ossy han vet att det är dags för benet. Fast egentligen hade han tiggt efter det väldigt länge, men han får det inte innan de flesta gått hem.

   

Jaha bara att gå hem och ha tråkigt då. Eller jag somnade när jag kom hem och sov länge. Tog visst på mina krafter att ha så här våldsamt skoj med alla kompisar.

Tänk i morgon är det sista dagen på Tråkveckan, sen ska jag återta alla mina skogar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards