wilmablogghund

Alla inlägg den 12 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 12 oktober 2018 18:14

Matte hade en plan inför idag. Med tur så skulle den fungera.

Jag hamnade i min bil när jag skulle ut på min längre runda. Trevligt jag skulle få ut och åka och slippa dra runt hemma.

   

Stopp på vägen för att kolla om det fanns nån Stolt fjällskivling. Jodå en fanns det och den hade nog käkat anabola eller nåt. Stora brukar de vara men denna var enorm.

   

Så framme. Matte hade rotat fram min reflexväst som är full med hål, men jag syns bra. Här ska det nämligen vara alldeles jägarfritt inom ett mindre område.

   

Jag hör minsann nåt. Det stod ett par bilar där matte parkerade så det fanns människor där. Träffade människorna och den ena känner jag. Hon jobbar åt den där Länsstyrelsen så vi hat träffats förr här. Trevligt med sällskap en stund.

   

Skulle gå och kolla en del saker. Var ett tag sen jag gick här så jag var ganska upptagen,

   

Hörru det växer svampar här. Vill du ha dom?? Den som tittar riktigt noga på bilden kan se nån framför min ena tass.

   

Nu är det så det vidrigt torrt igen och inte alldeles enkelt att se svamparna som gömmer sej i gräset.

   

De Svarta trumpetsvamparna har blivit alldeles grå eftersom det inte behagar falla svampvatten.

   

Jag hittade mer på ett par ställen till, men det var inga mängder, Blev bara några liter.

   

Var väldigt vackert över sjön när dimman lättade och solen kom fram. Men ungefär nu så hördes det skott väldigt nära. Alltså var det jägare inte alls långt bort.

   

Passerade sjön och drack vatten. Bäst att passa på eftersom Vattentjuven fortfarande härjar. Dessutom blev jag koppelfånge på grund av att de sköt så nära. Enligt matte så skulle vi inte gå där det var tänkt utan ta en annan väg.

   

Jag hörde att det rörde sej längre bort i skogen, Troligen var det jägare där eftersom det är både ägogräns och gräns för reservatet.

   

Ägnade ett tag åt diverse andra hundgöromål, blir lite besvärligt när jag var tvungen att vara koppelfånge. Här provar jag om ett gammalt fallet träd möjligen ger godis. Gjorde det självklart. Ni ser väl stenansiktet bakom mej, han som noga bevakar min skog.

   

Skulle gå till bilen och träffade min kompis igen. Var bara tvungen att vara social och umgås ett tag. Gäller att passa på när det finns människor som vill umgås med mej.

   

Har varit hemma och käkat lunch och sovit ett tag. Ute på eftermiddagsrunda, kan du vara vänlig och kasta åt mej??

   

Jodå frisbeen blev kastad så jag hade en massa skoj med den ganska länge.

   

Matte skulle kolla efter Blomkålssvamp vid nån tall. Det fanns ingen med eftersom jag vara nära Inez hemma så tog jag mej dit och lyckades träffa henne.

   

Jag visade hur skoj man kan ha med en frisbee tänkte att det skulle intressera Inez.

   

Nä hon var bara fixerad vid mattes godisficka.

   

Tröttnade på frisbeen och snodde Inez fågel istället. Hade en lång trevlig pratstund med den.

Men sen skulle jag gå hem igen.

I morgon då är det lördag och ÄNTLIGEN dags för hundträff igen!! Hoppas att alla kompisar är friska och kan komma. Jag planerar för massor med skoj lek och umgänge. Två veckor utan alla kompisar är alldeles för lång tid.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards