wilmablogghund

Alla inlägg den 20 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 20 oktober 2018 18:12

Lördag och alltså veckans bästa dag.

Jag väntade i alldeles för många evigheter innan matte ansåg att det var dags att ge sej iväg. Tänk om jag hade missat en massa skoj bara för att hon ska vara så eländigt långsam?

   

Ossy måste ha längtat efter mej för han kom minsann och mötte när jag kom. Mycket trevligt.

   

Självklart lekte vi en massa var evigheter sen sist eller i alla fall sen i torsdags vilket är alldeles för länge.

   

Var inne hos Ossy en stund. Människor gör märkliga saker som köra runt med nåt som heter Drönare inne.

   

Var bättre att gå ut för det kom minsann kompisar som ville ha skoj.

   

Hej Golden Mikko, det var länge sen, Nu ska vi ha en massa skoj igen.

   

Kom fler så det var bara att börja leka och ha en massa skoj. Människorna räknade och säjer att vi var 20 hundar idag. Desto fler desto roligare.

   

Beagel Mimmi har jag inte träffat på ganska länge. Hon är en väldigt skoj kompis så vi lekte massor.

   

Men det gäller att leka med alla så här har jag så där jätteroligt med en annan kompis som dementa matte självklart glömt namnet på.

   

Hörru Mimmi kom igen nu. Vi behöver leka mer, vem vet när människorna hittar på nåt korkat så vi inte kan roa oss.

   

Kom en ny hund, den bruna som syns längst fram. Också en mycket trevlig kompis, ja alla som kommer på våra fantastiska träffar är trevliga. Mycket skoj blev et.

   

Mimmi och Sansa hade tydligen en massa viktigt att prata om. Som sagt vi hinner med en massa viktiga diskussioner också, men alltid i allra bästa samförstånd.

   

En massa lek kräver energi. Enkelt att skaffa sån bara att söka upp första bästa människa som har godis i fickan.

   

Hoppsan!! Trillade du?? Nä var ingen fara bara en massa skoj lek.

   

Rick kom, han har inte varit med på massor med evigheter så det var trevligt att träffas igen. Hade en massa skoj med honom.

   

Nä Mimmi är inte galen, bara alldeles väldigt sugen på blodpuddingen som matte har i fickan.

   

Kom ännu en ny hund som heter Frasse, En mycket trevlig hund och så kom Chow Chow Hermann som inte varit med på hela långa sommaren. Skoj med både nya och gamla vänner.

   

Alltså om ni bara visste hur skoj vi har. Hela livet är en enda stor lek med massor med trevliga kompisar, så här ska det vara varje dag.

   

Jag och Sansa provade att dansa (jag är nästan helt dold) och Herman var domare. Vi fick självklart högsta poäng för väl utförd dans.

   

Så kom ytterligare en kompis som varit borta länge. Behöver antagligen inte ens berätta vilken dement matte som glömt namet, Han och Ossy hade en hel del att prata om sånt där oss hanar emellan snack,

   

Kom igen nu så leker vi mera, vem vet när människorna påstår att det är dags att gå hem.

   

Sprang en massa med Sansa och HanVarsNamnMatteHarGlömt.

   

Alfonzo han är fortfarande dödligt kär i mej. Jag är det absolut vackraste han vet. Brukar lite diskret påtala att jag vet att jag är oemotståndlig men att han behöver inte visa sina känslor så översvallande. Har ingen större framgång.

   

Hur går det? Behövs en polisinsats från mej? Nä ingen fara det var bara lek. Men det var typ sista rycket för det var dags för alla hundar att gå och åka till sina hemma igen.

   

Jaha, Ossy ligger och smaskar på sitt ben och det är dags för mej också att gå hem. Men jag var väldigt nöjd och belåten. Har haft superskoj.

   

Blev en svamp idag. På hemvägen så hittade matte en Stolt fjällskivling som fick följa med.

Sov gott när jag kom hem och hade käkat lite.

Har hört att imorgon blir det visst också en skoj dag. Tror jag vet för matte har grejat med nåt som ser trevligt ut.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards