wilmablogghund

Alla inlägg den 24 oktober 2018

Av Wilma Border collie - 24 oktober 2018 18:28

I dag skulle mer skog kollas innan kylan dödat alla svampar.

Jag skulle få sällskap och det skulle bryggas kaffe som skulle med till skogen, troligen årets sista skogsfika.

   

Alltså den där förvirrade dementa människan som jag bor ihop med. Tro inte att jag har det enkelt inte. Nu försökte hon brygga kaffe av min mat!!!!!! Fast hon insåg misstaget innan det bryggdes nåt och det hamnade kaffe i filtret istället. Undrar hur kaffe på min mat hade smakat?

   

I dag fick jag sällskap av Sigrid och Micco, mycket trevligt. Nu ska vi göra skogen.

   

Snart Halloween så jag funderar på att vandra runt som spökhund och tigga godis. Tror jag kommer att lyckas med mina lysande ögon.

   

Lekte en del Micco, hade riktigt skoj. Han har fått för sej att han fryser så det är bäst att hålla honom i rörelse.

   

Sigrid gjorde också en insats och motionerade honom.

   

Under kan ske. Helt plötsligt fanns det vatten i en bäck, tror inte jag har sett vatten i den sen förra året. Sigrid som är mycket vattenintresserad undersökte det ordentligt.

   

Var tvungen att kolla jag också. Vattnet var väldigt gott.

   

Var ett tag sen jag var här så jag spanade av skogen ordentligt.

   

Vattentjuven har fortfarande inte återlämnat den här lilla sjön. Trodde faktiskt att det skulle finnas i alla fall lite vatten.

   

Fanns en Rödbrun stensopp modell enorm. Matte använde Sigrid som storleksjämförelse, den är som halva henne. Fast den är som halva henne i storlek.

   

Kollade ett ställe med Rödgul trumpetsvamp. Fanns lite men inga mängder, Sigridmatte lyckades plocka lite,

   

Sigrid däremot var lycklig för det fanns en massa trevligt vatten som luktade underbart av ruttnande växtdelar,

   

Sen var det dags för fika. Sigrid upptäckte att hennes matte hade minsann köttbullar, både hon och jag fick ett akut behov av såna.

   

Tro nu inte att det bara var att bli serverad, Nädå vi fick minsann leta efter dom. Slit och släp för att få vårt välbehövliga godis.

   

Kolla stenen, den ser ut att gilla Sigrids sällskap.

   

Vi behöver den där mackan. Heller Sigrid ansåg att hon skulle ha hela så vi slet i den båda två. Ingen av oss vann, matte fördelade bitar.

   

Micco är lite mer finkänslig och försökte inte slita ur händerna på matte utan väntade på att bli bjuden.

   

Så var det dags att gå tillbaka mot bilen igen. Hade fortfarande en hel del att kolla och så lekte vi lite.

   

Fast Sigrid hittade självklart nånting att rulla ordentligt i. Gäller att parfymera täcket ordentligt.

   

Så var det kampen om baksätet igen. Jag hade behov av att ta upp så mycket plats som möjligt och fick höra att jag skulle dela med mej.

Åkte hem och gjorde ingenting medan matte höll på med tråk.

I morgon ska en annan skog kollas och enligt matte ska det bli spännande att se hur jag reagerar där. För i den skogen vet hon att jag sprang alldeles ensam och rädd den där olycksaliga dagen. Nåt om att jag ska förstå att den är lika fridfull som alltid ifall jag inte vill vara där.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards