wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 mars 2024

Lekdag

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.

 

Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där.

Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekplatsen.

 

Blev lekplatsen och titta, nästa vårtecken. Nu är myrorna vakna och lagar stacken efter vintern.

 

Basse han gjorde ditt bästa för att döda isen på favoritdiket, den hade blivit mycket sämre sen sist. Fast döda den gick inte bra.

 

Snön försvinner snabbt nu, enligt matte perfekt, enligt Basse katastrof och jag rullade inte, alldeles för mjuk och blöt. Hörde nåt om att nästa gång är den nog borta.

 

Sprang och lekte, eller egentligen jagade jag Basse som snott Fidobollen som matte lämpligt nog tagit med sej.

 

Fast självklart snodde jag tillbaka den igen. Himla skoj boll detta.

 

Så fyndade vi igen, förra gånge hittade vi en bortslarvad frisbee och nu hittade jag en repboll som vi inte ens minns att vi slarvat bort där. Den hade klarat hela vintern och var helt okej.


Titta nästan i skick som ny.

 

Lät Basse låna den ett tag. Han var mycket belåten över mitt fynd.

 

Delade på Basses frukost helt enligt rutin. Smakar bättre ute när man är två.

 

In i skogen. för Basse skulle leta efter vintermarinerade revben, han letade och letade. Men det fanns inga, tydligen dålig tillväxt på såna.

 

Medan han letade revben så jobbade jag. Vårsvamparna har inte behagat visa sej ännu mend jag hittade gamla stinkmusslingar.

 

Ser ut så här, ingen matsvamp, men vi kan så många fler arter.

 

På väg tillbaka, bäst att snörulla medan det går.

 

Så nu gick det minsann att döda isen. Visst inga bad, men doppa frambenen gick utmärkt.

Åkte hem, käkade och sov.

Gick på eftermiddagsrunda. märkliga vägar så vi lyckades inte passera magiska fönstret. Fast vi träffade Inezhusse. Tydligen har Inezmatte sluppit fångenskapen hos människoveterinären nu. Verkligen på tiden.

När Basse åkte hem så hörde jag ett otrevligt samtal, med otur så ska Basse hänga med sin husse till jobbet i morgon efterosm det är kort dag. Har ingen lust med ensam fredag.  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards