wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2023

Räddad från ensamheten

Av Wilma Border collie - 4 oktober 2023 17:58

I går när Basse åkte hem så hörde jag nåt hemskt. Han skulle hänga med sin husse idag. Elände!! Jag behöver kompis varje dag.

Ingenting kändes roligt när jag vaknade i morse, Övertygad om att jag skulle vara ensam och övergiven hela dagen.

Hamnade i bilen, hur skoj är det att dra runt i nån skog ensam? Inte alls kan jag berätta.

 

Jaha ska jag ligga här och deppa hela dagen? Nära vår bra lekplats men den är dötrist om jag är ensam.

Magnus som äger våran bra Grisöronaffär åkte förbi. Om jag varit lite snabbare kanske jag kunnat lifta med honom och tröstshoppat hela dagen och provsmakat allt godis.

Men så hörde jag något.

 

Hej Moha och Troymatte! Ska du rädda mej från ensamheten, är det så bra att Moha och Troy sluppit ur fängelset i Stockholm?

 

Titta! Moha och Troy har en ängel till matte, de var med och jag slapp vara ensam.

 

Ut på ängen för en massa trevligt spring. Livet kändes gensat mycket bättre. Man ska alltid vara flera hundar.

 

Hade mycket att kolla.

Var länge sen vi var åt det här hållet.

 

In i skogen och vi hade massor att diskutera. Var länge sen vi sågs och då finns det mycket viktigt att avhandla.

 

Hittade en pinne med god bark. Kom på att jag nog var hungrig så jag käkade sån för hemma finns inget att äta.

 

Jag och Troy balanserade på en trädstam, vet att denna brukar löna sej. Jodå vi fick ost.

Sen fick vi passa Moha och Troymatte medan matte försvann.

 

Här kommer jag och Moha som lugnt och sansat spårar. Tillhöger syns den som inom en nanosekund kommer att rusa om oss.

 

Hittade spårslutet och vilket slut det var. Köttbullar och pannakasbitar överallt. Vi städade och städade, så utsökt gott. Stackars Basse tänk vad han missade idag.

 

Jo jag skulle behöva ån godis bit. Om jag nyss hittade ett spårslut? Kan väl hända, men i min tideräkning var det flera veckor sen sist.

 

Jaha nu ska vi till bilarna för människorna ska göra mera saker. Titta så snyggt jag leder min lilla flock.

Hamnade hemma hos Basse. Blev så glad när matte öppnade dörren. trodde att han hade kommit hem. Ite då, matte la bara in nåt till hans husse.

  Suck! Detta tråkväxthus!!

 

Sen släpade människorna på en massa saker.

 

Nu är det tydligen vinter i växthuset. Hörde hur de pratade om saker till nästa år. Men tro inte att den nämnde frön till revben, andra utsökta ben eller lösgodis till oss inte. Nä bara en massa tråkgrönsaker igen. Ingen som helst hänsyn till vad vi behöver inte.

 

Aldrig blir de klara heller. Förgås av leda.

 

Så skulle det plockas ointressant rabarber. Tydligen årets allra sista.

Sen var det dags att säja hej då.

Men jag hörde att vi ska träffas på söndag igen. Då ska vi iväg med Bassehusse till en hemlig plats där han inte varit och människorna ska äta mat och vi hundar umgås och diskutera viktiga saker.

I morgon är det jag och Basse, får se vad vi ska hitta på.


 
 
Rickard

Rickard

4 oktober 2023 19:40

Border Collies är snälla och fina hundar. Vet när jag och mina föräldrar besökte några bekanta till dom när jag var i 5-6-års-åldern. De hade en BC som hette Ketty, som brukade följa mig vart jag än gick.

http://newreflections.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards