wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 juni 2021

Några kompisar blev det trots ovädret

Av Wilma Border collie - 19 juni 2021 17:48

Tidigt i morse var det nästan normalt väder, syntes moln också.

Klarade av min ensamma morgonrunda utan att det var olidligt.

Passade dörren i flera veckor som vanligt, så skulle jag åka och matte hade idéer så hon stannade och köpte några säckar med tråk

 

Hennes korkade idéer. Bara för att det inte var ovädershetta vid morgonrundan trodde hon att det var en utmärkt idé att sprida ut mer gödsel hos tråkgrönsakerna. Var en dålig idé för ovädret var tilbaka med full kraft och efter en och en halv säck såg hon döende ut. Resten ska ut i morgon eller nåt.

 

Då kom minsann Alice och hämtade mej. Mycket trevligt med sällskap för Basse hade inte synts till.

 

Ännu bättre Alicehusse hade tagit hand om att fixa våran Plaskdamm, mycket viktigt jobb i ovädret.

 

Berner Alice kom och godkände påfyllningen av Plaskdammen. Det är faktiskt skönt med svalt vatten i ovädret.

 

Matte hade den goda smaken att gå och släppa ut Basse. Han hade en massa viktiga samtal med Corgie Benito och hans husse. Jag var dömd till fångenskap eftersom jag ansåg att Hare skulle ha besök.

 

Tilly och Sigge provade Plaskdammen och gav den godkänt de också.

 

Några försökte prova att leka vid agilityhindren, men det gick inget bra i ovädret. Ge hit det trevliga svala vädret så vi kan leka som vanligt.

 

Tiggde en massa godis av Siggehusse. Godis och vatten är vad som behövs för att vi hundar ska klara av skitvädret.

 

Sen fattade människorna bra beslut, vi skulle till sjön.

 

Jag och Berner Alice nöjer oss med att blöta tassarna och stå i vattnet. Räcker så bra.

 

Labrador Alice hon är lite våldsammare när hon badar.

 

Dålig bild men okej jag kan gå ut så jag får vatten till magen. Var ganska behagligt och svalkade skönt.

 

Basse inspekterade sin öde ö. Den var tydligen i perfekt skick i dag också.

 

Tilly hon tillhör också de där som badar så där våldsamt.

 

Bättre att så i sjön och gnaga bort bark på en utsökt pinne.

 

Förstår inte vad matte menar när hon säjer att hon har massor med bilder på Alice där hon ser mycket normalare ut.

 

En del människor inklusive matte höll sej i skuggan och pratade en massa tråk. Men Gungun ansåg att det var perfekt för hon var hungrig och behövde godis.

 

Aha matte befinner sej en bit bort. Nu har jag chansen hon är som alla tvåbeningar långsam och ännu mer i ovädret.

Alltså drog jag.

 

Alltså detta ska vara mina kompisar och medlemmar av Flocken. Opålitliga typer både Alice och Basse för matte sa åt dom att hämta mej. De lydde henne!!!!!

 

Elände, Basse hämtade mej och inte sjutton var Hare där han och hans kompisar brukar vara heller. 

 

Fånge och jag försökte söka tröst hos Basse. Men han hade visst också åsikter om mitt avvikande. Matte hade ännu fler, nåt om att dra i väg snabbt i ovädret är inte nyttigt. Vadå, jag skulle ju bara umgås med Hare.

Ungefär nu så bestämde människorna att det var dags att sluta för idag.

Återstod bara att åka hem.

Käkade lite, drack och somnade. Jag blir trött av ovädret.

Gick på eftermiddagsrunda kort och trist sån, fullkomligt vidrigt ute.Dessutom fanns det inga jag känner nånstans


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards