wilmablogghund

Alla inlägg den 23 juni 2021

Av Wilma Border collie - 23 juni 2021 17:41

Alltså detta blev en bedrövlig dag.

Började redan i morse. Hörde ett telefonsamtal, brydde mej inte såna brukar vara tråksamtal. Så skulle jag ut och tänkte hämta Basse.

Nä sa matte Basse är hundnappad av sin husse idag så det blev en ensam trist morgonrunda.

Hemma igen så kom det eländiga papperet fram. Matte viftade triumferande med det medan hon log ondskefullt.

På papperet var det ett par pytteblodfläckar. Jag hörde hur fängelseporten till Hormonhäxefängelset slog igen med en dov duns och nyckeln vreds om flera hundra varv. En massa skitprat från matte om att nu är mitt umgänge mycket begränsat i tre veckor. Dumheter!! Jag umgås med vem jag vill när jag vill!!

Som om det inte räckte med ensamhet och fängelse så började det falla svampvatten när jag skulle ut igen.

Hamnade i bilen och eftersom svampvattnet föll så tänkte matte göra nåt tråk i Flen.

 

Tråket är avklarat och nu ska jag tröstshoppa. 

 

Eftersom det är mest synd om mej av alla hundar i hela världen så tröståt jag ett par lösgodisbitar.

 

Kollade vad jag skulle köpa. Hörde att jag och Basse skulle få nåt eftersom det är midsommar.  Kunde ha köpt alla lådorna med de här läckra grejarna. Fick jag inte.

 

Kollade leksaker. Nä vad ska jag ha såna till? Har faktiskt ingen att leka med och det är roligare när man är flera om samma sak.

 

Shoppinggodiset var som vanligt alldeles utsökt och jag hade hittat lite att shoppa. Livet kändes en aning bättre just då.

Hade slutat falla svampvatten så jag skulle till skogen på väg hem.

 

Inne i Malmköping fick matte syn på några från kommunen som monterade bort en jättelik Svavelticka från ett träd. Tvärnit med bilen. Tänker ni kasta den där? Jo det tänkte dom. Kan säja att jag duckade i bilen, ville inte visa mej med galningen som gick ur bilen. Fick den alldeles enorma svampen och gav tjejerna en lektion om vad Svavelticka är.

 

Så vid skogen och nu ska jag röra på mej en stund. Hörde nåt om att här är det bra för det är alltid lugnt. Vadå lugnt? Jag vill träffa andra hundar!!

 

Kollade av en del, hade inte hänt nåt av värde sen sist. Hörde nåt om att vi skulle se hur kantarellerna mådde.

 

Jodå de fanns på ställen som inte hade sist jag var här.

 

Massor med såna här små överallt och det finns mängder med ännu mindre.

 

De växer, detta är de som jag hittade i början av maj. Nu börjar det bli storlek på dom, mern ännu för små för att plocka.

 

Mer jobb. Finluden stensopp finns i mängder överallt. Jag jobbade och jobbade, lönande var det.

 

Den här är alldeles ny och ser så fin ut men........

 

Titta här, det är foten alldeles invaderad av larver. När matte satte kniven i den såg den ut som ett såll. Larver kan skaffa sej annan föda.

 

Fast jag fortsatte att hitta. Fick beröm och godis varje gång, skönt att kunna fördriva tiden med nåt i denna eländiga tillvaro.

 

Fortsatte att dra runt planlöst i skogen. Hittade ännu mer Finludna stensoppar och nyfödda kantareller. Verkar bli strålande jobbartider framöver.

 

Jag har ett stor svampkunnande så jag varierade mej. Här har jag hittat en kremla, fick massor med beröm

 

Denna hittade jag, årets första Mandelkremla, men det var bortom räddning invaderad av larver den också.

 

Jaha vad ska jag hitta på nu då? Har jobbat mycket och kollat några bra spanträd men inte ens Ekorre hade den goda smaken att visa sej och vilja umgås.

  

Dags att gå till bilen och åka hem.

Hemma så käkade jag lite och sov, drömde om bättre tider utan fängelsevistelse.

Gick ut på eftermiddagsrunda, dötrist sån. Inga varken hundar eller människor jag känner ute.

I morgon är det visst lite ordning i tillvaron, jag ska hämta Basse och nåt ska vi hitta på. Himla tur att han saknar vissa kroppsdelar så vi kan umgås.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards