wilmablogghund

Alla inlägg den 18 juni 2021

Av Wilma Border collie - 18 juni 2021 18:01

Ovädret är ännu värre idag, alldeles för hett redan när jag hämtade Basse.

Hemma hos mej käkade vi frukost och funderade på vad vi skulle göra idag. Det mesta som är skoj går inte att göra i ovädershettan.

Hamnade i bilen och åkte.

 

Hamnade på samma ställe som i går. Men vi hade varit förföljda av Moha och Troy. Mycket trevligt at vara flera.

 

Försökte springa en del, men det blev tyvärr för hett för att ägna oss åt sånt skoj.

 

Ut till det bra stället där vi kan bada och roa oss med lite annat. Det blåste från sjön så där gick det att vara.

 

Men kasta pinnen nångång då!! Både Basse och Troy ville jaga den i vattnet.

 

Alltså när till och med Moha frivilligt doppar tassarna då är det hett, väldigt hett.

 

Troy vann pinnen och trodde att han skulle vinna mot mej i en dragkamp. För hett för dragkamper så jag reste inte ens på mej.

 

Enkel vinst detta, bara ett ryck så var pinnen min. Utsökt god var den dessutom med en massa bra bark. För jag hade inget som helst minne av att jag ätit nån frukost.

 

Moha och Troy hade sin husse med sej. Han tog en massa bilder på oss.

 

Perfekt det fanns minsann ost hos Moha och Troymatte och ett sånt tillfälle missar vi absolut inte.

 

Ja, ja blöta tassarna kan jag väl göra då och dricka. Det går åt mycket vatten i ovädret. Basse och Troy badade som om sjön skulle stjälas och inte återlämnas nåt mer.

 

Kan vi få nåt? Vi har faktiskt jobbat och hittat svamp! Vi fick självklart godis.

 

En sån här lite Finluden stensopp hade fötts sen i går. Fast matte tittade inte ens om den var utan hyresgäster, hörde bara att den var säkert full med såna.

 

Så hittade vi en ostek. Såna är extremt sällsynta, tror bara det hänt nnågång tidigare att vi hittat en sån. Efter att fyra hundar städat så finns inte minsta lilla spår av några ostblommor kvar.

 

Dags att gå till bilarna igen. Lika bra att dricka för vem vet när jag får chansen att dricka vatten igen?

Vid bilarna så var det dags att säja hej då till Moha och Troy med människor, men hörde att det finns bra planer.

Jag och Basse skulle åka och fixa nåt.

 

Detta ser ut som en trevlig väg till en bra skog, men det är det inte. Vi fick passa bilen, ingen fara skugga och öppna fönster plus öppet bak också.

 

Matte försvann och kom ut med trevliga saker. Frågade om vi ville ha detta. Enligt Basse doftade det utsökt så hon hade shoppat bra.

 

När vegetariska matte har kokt hjärna då shoppar hon bra saker. Två kilo kaninmagar och ett kilo soppben av kanin.

Kaninmage är rena dundermedlet om magen blir i olag och det var nästan slut hemma. Matte har visst gett bort en hel del till behövande hundar. Den ena påsen ska Moha och Troy ha.

De där soppbenen var våra.

Hemma så fick vi varsitt kaninben. Alltså så utsökt gott, vi hade lätt kunnat dela på allt. Men snålmatte stod och packade om i lämpliga portioner. Nåt om att vi får mer sen, typ gnaga på när det är hett. Hjälpte inte hur mycket vi än tiggde tyvärr.

Sov går inte att göra annat i ovädret.

 

Dags för eftermiddasgrunda och avskyvärt ute. Basse fick låna det där kyltäcket som jag inte gillar, han uppskattar det.

 

Jag nöjer mej med kylhalsbandet, tycker att det svalkar skönt. Men det blev en kort runda och försök att undvika asfalten så mycket som möjligt.

I morgon är det hundträff, får se hur mycket vi orkar för ovädret ska vara lika hemskt då.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards