wilmablogghund

Alla inlägg den 13 september 2020

Av Wilma Border collie - 13 september 2020 17:38

Som vanligt ensam morgonrunda, eller jag träffade faktiskt Rocky vilket var mycket trevligt.

Sen passade jag döören i några veckor innan det var dags att åka.

Bara det att på väg mot Basses hemma så såg matte nån hon känner och stannade och pratade tråk i typ en månad eller nåt, Fullständigt onödigt enligt mej, jag visste att Basse väntade.

 

Titta! Jag var mycket efterlängtad, Basse gick rastlöst runt där matte ställer min bil loch bara väntade och väntade på mej. Så finns det människor som tror att vi hundar inte kan klockan, vi vet mycket, mycket mer än vad människor nånsin kan förstå.

 

Äntligen vi har faktiskt förlorat massor med umgängestid. Fullkomlig oacceptabelt, men nu ska vi leka och prata om en massa viktigt.

 

Men så hörde vi att det kom en bil, bästa att kolla för det är säkert nån som vill hänga med oss.

 

Var Berner Alice som kom, mycket trevligt. Henne har vi inte träffat sen i går.

 

Kom ännu flera lille Corgievalpen Benito har jag inte träffat på några veckor. Mycket trevligt att träffas igen.

 

Berner Alice matte har alltid gott godis så det gäller att hålla sej framme när den där magiska påsen kommer fram. Vi behöver massor med energi för att orka med alla våra viktiga hundsaker.

 

Basse var noga med att markera att fyrhjulingen tillhör honom eller om den möjligen tillhör hans husse. Tror det är lite oklara ägarförhållanden beroende på vem man frågar.

 

Kom på att det var ett tag sen jag ägnade mej åt hundyoga så det gjorde jag. Man blir som en ny hund efter såna här övningar.

 

Hade en massa viktiga samtal med Berner Alice också, men vad vi pratade om det stannar mellan henne och mej.

 

Basse började käka äpplen. Jag frågade om det verkligen var gott och råkade påpeka att han såg ut som en julgris när han hade ett i munnen.

 

Men va sjutton! Jag ställde en fråga och Basse blev kränkt. Fick visst inte kalla honom för julgris.

 

Alltså den här bilden borde matte aldrig ha tagit! Basse slängde mej i backen fast jag bad om ursäkt.

 

De andra minglade mest runt och lekte. Jag hoppas att de inte såg när jag blev kastad i backen.

 

När alla andra kompisar var på väg hem så kom Mezzo förbi en sväng. Trevligt att umgås med honom medan människorna pratade tråk.

 

Lekte lite mer med Basse han hade kommit över det där med äpplet och julgrisen. Tur att han inte är långsint.

Men sen slutade det som vanligt, Basse skulle gå in i sitt hus och jag skulle hem till ensamheten. Men i morgon ska vi umgås hela dagen och matte har visst en plan. Låter som om det kommer att bli en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards