wilmablogghund

Alla inlägg den 6 september 2020

Av Wilma Border collie - 6 september 2020 17:57

I dag var det dags för andra dagen för helgens elever.

När matte samlat ihop allt som skulle med så åkte jag och mötte dom.

 

Så framme där vi ska vara i dag. Matte pratade tråk i några evigheter och sen var det dags för mina elever att börja träna på dagen uppgifter.

 

Jag övervakade att Silla fick rätt instruktioner. Det fick hon och hon var jätteduktig.

 

Bäst att kolla att det går bra för Franke också. Jodå han hittade kantarellerna utan problem. Mycket jobb med detta att ha koll på att det går bra för eleverna.

 

Överallt tränade de. Här är det Vera och Sigge som träffas och planerar att koppla av med lite lek. Mycket bra för man måste koppla av mellan alla övningar.

 

Vad då Vera markerade svampen? Hon får ju av MIN ost alltså ska jag också ha, nån rättvisa ska det vara i världen. För övrigt så kunde vi dela på den utan problem.

 

Sigge han jobbade också bra tillsammans med sin husse.

 

Nu har faktiskt alla jobbat bra länge, jag anser att det är dags för kursavsnittet skogsfika. Hade tur för människorna var av samma åsikt så det blev skogsfika och jag fick min macka.

 

Sen fortsatte träningen, här är det Alessio som tränar.  Gick alldeles strålande trots att det fortfarande är viss svampbrist i mina skogar.

 

Men nu börjar det vara dags att sluta, alla är trötta och lille Franke börjar tycka att spår efter Vilda grisar är mer spännande.

Alla hundar var trötta efter timmarna i skogen så vi avslutade, gick till bilarna, människorna pratade tråk och sen åkte alla till sina olika hemma.

 

Jag hade tur för matte skjutsade mej till Basses hemma. Där träffade jag Anne så jag pratade en massa med henne.

 

En överlycklig Basse kom ut till mej. Bara ett fel han hade den där parabolen/tratten på sej och var synnerligen missbelåten över den. Vi skulle ju leka en del.

 

Jag är en snäll och omtänksam hund så jag försökte hjälpa Basse att bli av med den. Tog alltså tag och drog, hjälpte inte. Orsakade bara hysteriska skrattanfall hos matte.

 

Tänk ibland fattar människan. Basse blev befriad från tratten så vi kunde leka en stund, vi har missat massor med skoj.

 

På Basses gräsmattor finns det mängder med champinjoner. Duktiga Basse fick prova att markera dom och sen plockade matte medan vi lete och pratade en massa om vad som hänt sen i går.

 

Så där drygt två kilo champinjoner blev det idag och det kommer säkert ännu mer.

Vad som var allra bäst var att Bassehusse hade tråkjobb att göra så Basse fick hänga med hem till mej. Väldigt skönt att ha sällskap.

Hörde att Åskar hade åsikter och det föll lite svampvatten. När det hade upphört så gick vi på eftermiddagsrunda, hände inget av värde.

I morgon är det vanlig dag och jag och Basse ska till en skog, har hört nåt om jobb på Sörmlandsleden.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards