wilmablogghund

Alla inlägg den 2 september 2020

Av Wilma Border collie - 2 september 2020 17:56

Äntligen dags att vara Flocken igen. Var flera hundra år sen sist.

När jag hade hämtat Basse så var vi hemma ett tag innan vi hämtade upp Jenna och åkte till dagens skog.

 

Bra här var det länge sen som vi var och dessutom är det så där perfekt ödsligt här så Jenna kan vara på fria tassar trots sin vistelse i Hormonhäxefängelset.

 

Suddig bild men de här två hann bara bli av med kopplen så skulle det vara dragkamp om skogens enda pinne. Jag trodde faktiskt att vi skulle kolla en del viktiga saker.

 

Vattentjuven har fortfarande inte återlämnat det stulna vattnet. Alla bäckar är lika torra som de varit hela sommaren.

 

Fick med mej Jenna och Basse så vi kunde fortsätta att kolla allt viktigt. Hande inte hänt så mycket av värde, Jenna kollade om det rört sej några snygga hanar här, hade det inte. Men jag såg hur hon la en massa energi på att lämna hälsningar i fall nån skulle råka passera.

 

Matte lyckades alldeles utan vår inblandning hitta en Karl Johan men den var för gammal och hade en massa hyresgäster. Men i alla fall ytterligare ett livstecken på svampfronten.

 

Detta är en Skvallerbytta, hade varit bättre att hon brutt sej om att leta hanar. Men inte, hon visade precis var jag och Basse var.

 

Ja, ja vi kommer, vi skulle bara kolla nåt viktigt. Om nu inte Jenna skvallrat hade vi kanske kunnat fortsätta kolla det där viktiga.

 

Jaha och där tänker Basse och Jenna försvinna. De påstod att de hade väldigt bråttom till nåt viktigt.

 

Sjön var det som var viktig. Men Vattentjuven har snott massor av den, här skulle de egentligen kunna simma. Fast de hade varit ute och badat för båda var blöta.

 

Försökte förklara igen att det är viktigare att kolla bryggor, enligt basse och Jenna viktigare att bada. Hörde nåt om att som Vattentjuven härjar så kanske hela sjön är stulen nästa gång vi kommer hit.

 

Det tog på Jenna att jaga Basse som hade den där livsviktiga pinnen.

 

Mycket stolt Basse som hade vunnit dragkampen och funderade på att äta upp vinsten.

 

Så blev det inte för Jenna hade nya krafter och nu ska hon ha pinnen. Kolla hennes kurvtagning hon nästan ligger ner allt för att komma i fatt Basse.

 

Lyckades till slut få dom att inse att vi hade mer att göra. Jag och Basse bestämde att vi skulle visa Jenna den där nya vägen vi hittade sist vi var här.

 

Jag kan minsann vara Skvallerbytta jag också. Nånstans där nere är dom och de avslöjade sej eftersom sjön är där och det plaskade alldeles väldigt mycket.

 

Strunta i sjön vi leker i stället det är mycket roligare.

 

Tänkte ha Flockbrottning men stället var dåligt valt. Vet inte vad som hände för jag rullade flera varv ner på stigen och den ondsinta matte SKRATTADE innan hon kom på idén att fråga hur jag mådde. Mådde utmärkt.

 

Eftersom vissa andra drogs om en pinne igen så passade jag på att köka bark från en annan. Kände hur solen gav mej ny kraft efter den där ofrivilliga rullningen.

 

Gick vidare och kollade en massa mer viktigt. Så skönt att det är slut på ovädret så vi orkar med allt viktigt.

 

Flocken kommer och då är det bäst att alla andra håller sej undan, vi har företräde överallt där vi drar fram.

Var när att matte blev nersprungen men hon borde ha vett att hålla sej åt sidan.

 

Pust! Vi har hållit igång ordentligt i ett par timmar och det tar på krafterna. Var faktiskt tvugna att vila lite innan vi skulle till bilen.

 

På väg mot bilen så fanns det två svampar till, ett par såna här Aspsoppar. Bra nu börjar svampvattnet ha effekt så svamparna vaknar.

Sen återstod det bara att åka hem igen.

Lämnade Jenna och jag och Basse somnade medan matte försvann och gick ut med Rottis Helga en sväng.

Hade sällskap med Jenna på eftermiddagsrundan men det var en sån där tråkrunda.

I morgon ska vi till en annan skog och vi är Flocken då också så det kommer att bli bra.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards