wilmablogghund

Alla inlägg den 9 september 2020

Av Wilma Border collie - 9 september 2020 17:55

I dag skulle vi vara hela Flocken hette det.

Jag hämtade Basse och vi pratade om vad vi skulle hitta på för skoj. Men så talade matte om att Jenna skulle vara hemma idag och vårda sin sjuka människovalp.

Elände nu tar det massor med evigheter innan vi är Flocken igen.

 

Skulle till skogen ett tag, försökte falla svampvatten men just då höll det uppe. Basse han letade efter blåbär, men de håller på och tar slut.

 

Fanns faktiskt en del fina kantareller och stora var de. Säkert effekt av det svampvatten som fallit.

 

Under kan ske, det fanns två små fina Karl Johan. Enligt matte vore det trevligt om det börjar komma såna nu, fast det dröjer nog minst en vecka till innan det blir riktig fart i skogarna.

 

Vi lekte en del, saknade självklart Jenna men vi roade oss i alla fall.

 

Vi har faktiskt hittat nåt. Kan vi få beröm och godis nu? 

 

Jodå vi fick fast gamla mögliga Svarta trumpetsvampar är inget att ha. Inte hade det fötts några nya heller. Matte pratar om att de kommer säkert men det dröjer ett tag till.

Började falla mer svampvatten och vi ville inte bli skadade.

 

Så perfekt svampvattnet öser ner och vi har fått åka till vår allra bästa Grisöronaffär för shopping. Nu var det inte vi som skulle shoppa enligt matte, hon skulle ha nåt annat. Men det lyssnade vi inte på.

 

Alltså det finns precis hur mycket smarrigt som helst att shoppa. Tänk om vi kunde få fria tassar och köpa precis vad vi vill.

 

Gott vatten finns det också, hemma får vi knappt nåt så det var bäst att passa på att dricka ordentligt.

 

Vi fick faktiskt shoppa lite och viktigast av allt är ju shoppinggodiset. Alltid utsökt gott.

 

Ja jag tänker köra hem, du kan gå och sätta dej i baksätet tillsammans med Basse, detta fixar jag. Tro nu inte att min plan lyckades. Jag blev bortmotad och sattes fast bredvid Basse. Svampvattnet vräkte ner när vi åkte hem.

Somnade ett tag medan matte gjorde tråk.

Så var det dags för eftermiddagsrunda och den blev trevlig.

 

Vi hamnade minsann hos Astor och hans brudar. Lilla Sara hon blev så lycklig när hon såg Basse att hon försökte flyga över staketet.

 

Pratade en massa med hela gänget som inte fastnade på bild. Bara Sara och Astor som syns här.

 

Sara hon är kär i Basse så hon hängde mest kring halsen på honom. Jag kollade av en del och pratade med de andra hundarna.

Matte lämnade nåt och fick nåt annat hade inte koll eftersom det var mänskliga tråksaker. Finns viktigare saker i livet än sånt.

Efter att ha haft trevligt ett tag så var det dags att åka hem igen.

I morgon ska vi till nån annan skog, har hört nåt om en som vi inte varit i på väldigt länge så det blir nog bra.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards