wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2017

Passat bilen och kollat ny skog

Av Wilma Border collie - 19 oktober 2017 18:11

Var ganska kallt i morse.

 

När jag gick ut för att hämta Sigrid strax efter halv åtta så såg det ut så här. Alldeles vitt i gräset och samma på hustaken.

Hämtade Sigrid och gick hem till mej, funderade på om vi skulle guida nån i nån skog i dag också.

 

Hamnade i min bil och mattes sa en massa som jag inte tänker upprepa. Skrapa rutor är tydligen inte nån favoritsysselsättning.

Åkte och inte hamnade vi i skogen inte. Nä Eskilstuna där vi först passade bilen på ett ställe medan matte fixade tråk.

 

Har passat hela ICA Maxis parkering. Har du tömt det där stället eller????? Tydligen inte och matte försöker alltid göra plågan så kort som möjligt där inne.

Åkte och helt plötsligt åkte matte på vägar där jag inte har åkt.

 

En ny skog!!!!! Matte hade nästan glömt den för hon har inte varit här på ett par år minst.

    

Frosten den försökte minsann hänga kvar, detta är vid halv elva och i skuggan. Bladet är alldeles ludet av frost.

 

Ny skog är alltid väldigt skoj, finns så himla mycket att kolla och massor med intressanta dofter.

 

Sigrid hon hittade en rejäl hög med skit, den som lämnat den är av storlek stor.

 

Full med pälsrester är den och luktade mycket speciellt. Matte är ganska säker på vem som vandrat där och lämnat högen

 

Fortsatte och långt inne i skogen stod det en bil. Nu kom matte på att hon hade glömt våra reflexvästar. Inte alls bra om det var jägare i skogen. Men skogen var alldeles tyst och stilla och ingen syntes till.

 

Gick in i skogen för matte skulle kolla ett ställe där det brukar finnas Rödgul trumpetsvamp. Vi fortsatte att undersöka allt spännande i denna skog.

 

Nähä, några Rödgula trumpetsvampar fanns det inte, var alldeles tomt här där de ska växa.

 

Jag och Sigrid vi fortsatte vår upptäcktsfärd. Massor med spännande saker att undersöka.

 

Matte hittade massor med stora Trattkantareller, det hade varit så kallt att alla var ordentligt djupfrysta.

 

Jaha och där har Sigrid gett sej ut på äventyr, borta var hon vilket hon inte alls får vara.

 

Men hon kom tillbaka, syns som en liten ljus prick.

 

Jag talade självklart om vad jag ansåg om påhittet att försvinna och med tanke på bajshögen så skulle vi vara nära och inom synhåll.

 

Av erfarenhet vet jag att Sigrid kan bli en Pitbull när jag sagt åt henne så jag hittade en liten nätt pinne som jag tänkte ha att försvara mej med. Nu behövde jag inte försvara mej som tur var.

 

Vi kollade en massa mera i skogen och matte hittade lite mer svamp.

 

Många intressanta dofter och Sigrid hon glömde allt i bland bara för att kolla dofterna.

 

Skulle åka hem. Medan vi var i skogen så hade de satt upp såna här orange snöpinnar överallt efter vägen. Hoppas snön dröjer länge än.

 

Alla rykten om att jag fäller är betydligt överdrivna. Några drag med kammen och detta är resultatet. Förstår inte alls varför matte tror att jag kommer att bli nakenhund.

 
 
Kasper med matte

Kasper med matte

19 oktober 2017 22:27

Har matte rätt när hon tror att det förmodligen var spillning efter varg som Sigrid hittade? Det lär ju finnas några stycken nu, i Sörmland. Spännande i så fall, men skötn att Sigrid kom tillbaks som hon gjorde.
Kasper

http://https://om-andan-faller.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards