wilmablogghund

Alla inlägg den 26 oktober 2017

Av Wilma Border collie - 26 oktober 2017 18:13

Hämtade Sigrid i morse precis som vanligt. Efter gårdagens tråkdag med hundnappning och svampvatten hade vi massor med energi. Vi till och med busade inne vilket vi inte brukar göra. Hade en hel del att ta igen.

Sen hamnade vi i bilen för vi skulle ut och åka. Bara att hoppas på att det inte var hundnappning på gång igen. Men ingen fara, vi åkte till skogen.

Ni vet för ett par dagar sen så hittade vi ett nytt ställe med Svart trumpetsvamp. Då fylldes korgen snabbt och matte fick för sej att det nog skulle finnas mer där. Alltså skulle vi kolla det idag.

 

Hann inte mycket mer än sätta tassarna i skogen så var det dags.

Växte några såna här jättestora där.

 

Jag och Sigrid vi sprang före och det var bara att börja jobba. Den som tittar noga på bilden ser en del av dom.

 

Detta är bara en liten del av alla som fanns på några få kvadratmeter.

 

Dessutom käkar de troligen nåt tillväxthormon för alla var enorma.

 

Jag och Sigrid vi insåg att det bara var att vänta medan matte plockade och plockade.

 

Jaha precis som sist, korgen proppfull på en liten fläck. Men i dag var matte bättre utrustad och hade mer med sej att plocka i.

 

Jo det fanns mer, här är det Sigrid som har hittat mera.

 

Eftersom detta är ett nytt ställe så gäller det att kolla av det ordentligt. Sigrid hon spanade mycket. Hade nu matte varit lite mer uppmärksam så hade hon sett vad som var på gång.

 

Men jag hade råkat fastnat i några kvistar och behövde hjälp med min reflexväst som lossnat. När det var klart var Sigrid försvunnen.

 

Här kommer hon som varit på otillåtna äventyr. Inte nog med att hon rymde hon har dessutom klätt av sej sin snygga rosa väst.

 

En del försöker minsann ställa sej in. Jag talade om vad jag tyckte, matte sa också saker om otillåtna rymningar och att hon klätt av sej nånstans under frånvaron. Sigrid var fullkomligt oberörd och gick rakt på ett gäng med Svart trumpetsvamp istället. Jo hon fick beröm för markeringen av svampen.

 

Nu ska vi leta väst, matte såg från vilket håll Sigrid kom. Vi (läs matte) letade och letade. En rosa väst syns bra men inte gick det att hitta den inte.

 

Så gäller det att hålla ordning på dementa matte. Under jakten på Sigrids ägodelar så ställde hon den blytunga svampkorgen på ett ställe. Bara det att hon höll på att glömma den sen.

Tur att det är ordning på mej för jag såg till att hon inte glömde den.

 

Är inte så långt kvar till jul. Då ska man visst dansa runt granen säjs det. Alltså tränade jag och Sigrid dans runt granen. Matte plockade lite mer som vi visat.

 

Så lekte vi en del med pinnar också, hade väldigt skoj.

 

Nu ska vi till bilen igen och vi har jobbat bra, Proppfull korg och kassen är halvfull. Mycket bra skog vi hittat.

 

Hemma på min gata så tittade matte på min reflexväst. Tydligen hade jag fastnat nånstans eftersom den fått extra hål.

Gick in, såg till att få våra Dentastix och sen somnade vi ett tag. Ny skog och en massa jobb tar på krafterna

 

Matte hällde över svampen i kassen till en korg. Stor korg blev halvfull så det blev rejäla mängder idag.

Gick på eftermiddagsrunda tråkig sån var stängt överallt. Fast demensmatte höll på att glömma att gå hem med Sigrid. Hade inte gjort nåt, vi hade kunnat fortsätta att umgås men troligen hade Sigridmatte saknat henne.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards