wilmablogghund

Alla inlägg den 7 oktober 2017

Av Wilma Border collie - 7 oktober 2017 17:47

Jaha blev en sån där ensam dag. I morse försökte jag hämta Sigrid tänkte att matte säkert glömt att det är lördag. Tyvärr hade hon inte gjort det. Märkligt detta att hon virrar till en massa annat men hålla reda på veckodagar fungerar.

 


Nu ska jag gå nånstans och fördriva en del tid.

 

Det är vackra höstfärger på alla träd nu enligt matte. Jag bryr mej inte om sånt. Finns viktigare saker i mitt hundliv.

 

Skulle gå en sväng på min Sörmlandsledsetapp. Just här var det ett tag sen jag var så jag hade mycket att kolla. Men allt var precis som det skulle.

 

Bra service för det blommade ett ostträd. Som fyrbent etappledare går det åt en hel del energi.

 

Den här stenen brukar ge belöning. Jo det stämde jag fick när jag hoppade upp och satte mej.

 

Kollade av vattnet, jo det fanns fint lerigt vatten. Bra att veta tills jag passerar nästa gång. Jag kanske vill vårda pälsen eller dricka gott lervatten.

 

Hittade en del Svart trumpetsvamp men det är inte alla som ser ut som svampboksexemplar inte.

 

Nu föds det kantareller, inga massor men helt plötsligt så finns de.

 

Tränade på stubbsittning också. Var länge sen eftersom det alltid är fullt upp med en massa annat när jag är i skogen.

 

Så långt bort i skogen träffade jag Smilla. Länge sen sist, men hon vill aldrig leka så vi hälsade bara och jag bjöd på lite godis.

 

Sen tränade jag på Trattkantareller. Gick jättebra. Gäller att passa på nu när det finns en massa att öva på.

 

Självklart så fick jag en massa beröm och godis varje gång. Fanns ganska mycket så jag tränade ordentligt.

 

Här trodde matte att jag hittade Trattkantareller jo det gjorde jag också men det gömde sej en massa kantareller i mossan.

 

Stora och fina är dom och jag blev ordentligt belönad. Jag gör rejäla framsteg som svamphund nu när det finns så mycket att träna på.

 

Medan matte plockade alla svampar så slappade jag. Eller egentligen spanade jag efter sällskap men det var alldeles tyst och övergivet i skogen. Enligt matt väldigt skönt och rogivande.

 

Inte alltid som Trattkantareller heller ser ut som dom ska. Denna har definitivt inte läst instruktionsboken.

Sen var det dags att gå hemåt igen, jag hade tillbringat ganska lång tid i skogen med en massa att göra.

 

Blev en bra skörd fast vi inte ens hade åkt till skogen.

 

På väg hem kom jag på att det var länge sen jag kollade av Ekorrskogen. Men dit skulle jag inte alls enligt matte som ville hem och gnällde om att korgen var tung att släpa på. Ja, ja får väl kolla den nu när Tråkveckan kommer.

Träffade faktiskt lite människor jag känner och hunden Sniff innan jag var hemma. Mycket trevligt med lite sällskap en stund.

Gick hem, slappade medan matte rensade alla svampar.

Trist eftermiddagsrunda, inga jag känner som var ute.

I morgon blir det nån annan skog förhoppningsvis, det är sista chansen på en vecka.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards