wilmablogghund

Alla inlägg den 25 oktober 2017

Av Wilma Border collie - 25 oktober 2017 18:11

Dagen började precis som vanligt jag hämtade Sigrid på morgonrundan och sen hade vi bråttom hem till mej. Det föll en massa svampvatten och vi ville självklart undgå skador.

Hörde att nån bra skog var inte att tänka på idag vi skulle ägna oss åt annat.

 

Hamnade i alla fall i bilen eftersom vi skulle åka till Eskilstuna. Jodå det finns massor med snygga hanar där också. Hittade mängder med intressanta doftspår.

 

Förskräckligt vad den här hissen är långsam då. Vi vet att det nog är köttbullar på gång och hissen tar flera veckor på sej.

 


Hej mattes mamma, du förstår att vi får aldrig köttbullar och inget annat heller, Kan vi få nåt?

 

Jo vi fick och Sigrid käkar inte upp fingrarna ser bara så ut på bilden.

 

Människorna fikade och pratade tråk. Kolla Sigrid som gjorde allt för att få mer köttbulle. Hon fick.

 

Men jag vill också ha! Vinkade och då fick jag också. Tänk att vi alltid måste utföra saker för att få det som tillhör oss!

 

Sen övervakade vi gardinbyte. Alltså kollade så matte verkligen gjorde rätt när hon bytt dom.

 

Sigrid hon tog på sej uppgiften att kolla så mattes mamma bar de nya på rätt sätt. Det är ett hårt liv att vara hund och vara tvungen att ha koll på allt.

 

Dags att gå till bilen igen, men vi var bara tvungna att göra många stopp och kolla efter spår av hanar. Hörde hur matte muttrade om att vi kan skaffa oss andra intressen. Vadå, vi behöver ha stenkoll på var snyggingarna finns.

Passade bil medan matte handlade nåt tråk.

 


Sen hamnade vi här, detta är Sigridmattens jobb där hon enligt mej och Sigrid borde tillbringa mycket mer tid.

 

Nu blev det märkligt, Sigrids matte kom ut och jag trodde att hon bara skulle säja hej till Sigrid och kanske prata nåt med matte.

 

SUUUUCK!!!!!!!!!! Detta är bara för mycket! Sigrids matte hundnappade Sigrid och tog med henne till det där jobbet! Hur orättvist kan hundlivet bli? Svampvattnet vräker ner och jag kommer att få tillbringa resten av dagen ensam och övergiven.

Åkte hem och hade fruktansvärt trist. Saknade Sigrids sällskap.

 

Eftermiddagsrunda, fortfarande faller det svampvatten. Ok det är välbehövligt för grundvattnet måste fortfarande fyllas på. Jag upptäckte att ena Prylaffären var öppen så jag knackade på och blev insläppt. Skönt med umgänge ett tag denna urtrista dag.

Gick en sväng, bara jag ute i hela Malmköping. Var alldeles övergivet överallt.

Men i morgon då SKA jag och Sigrid umgås alldeles som vanligt igen. Tänker se till att vi får komma till nån skog där det inte finns hundnappare.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards