wilmablogghund

Alla inlägg den 6 oktober 2017

Av Wilma Border collie - 6 oktober 2017 17:58

Började som vanligt med att hämta Sigrid på min morgonrunda. Sen funderade vi på vilken skog vi skulle åka till idag.

Nä sa matte ni får hålla er i hemmaskog, hon kom inte på nån bra skog och hade inge lust att åka nånstans heller.

 

Vi ser nåt och nu är det bråttom. Alltså drog vi snabbare än blixten över Heden.

 

Det var Rick vi hade siktat och honom var det länge sen vi träffade. Sigrid hon kände tydligen för att vara Pitbull för hon försökte slita strupen av honom.

 

Så dök Inez upp, länge sen vi såg henne också. Men så klart vi har alltid tassarna fulla med en massa viktiga saker att göra i massor med olika skogar.

 

Sen skulle de sin vanliga runda och vi skulle gå och göra annat. Men Inez hon slet sej från sin matte och rymde till oss. Jo hon blev fångad och vi fortsatte.

 

Jaha och här kom Inez igen, återigen på rymmen.

 

Enligt matte skulle vi ta en sväng förbi sjön och nu rymde både Inez och Rick till oss. Vi var fortfarande koppelfångar eftersom de klippte gräs och det är inte speciellt hundvänligt att komma i vägen för gräsklipparen.

 

Sen fick vi vara på fria tassar. Jag får ju knappt nån mat hemma och blev akut hungrig så jag funderade på att käka upp Rick. Kanske är gott med springer spaniel.

Men han klarade sej med livet i behåll denna gång.

 

Jag badade en del, skönt med svalt vatten.

 

Sigrid hon grävde sina älskade gropar, många såna blev det.

 

Så plockade matte fram våra frisbee. Ja, ja Sigrid jag vet att den är din men nu har jag tagit den och då är den min.

 

Sprang efter min också eftersom Sigrid försökte sno den.

 

Ja du Sigrid hon skyller på blåsten den där människan som inte kan kasta. Nånstans här ska din frisbee vara. Jodå vi hittade den.

 

Gick vidare, ovanligt nog så hittade matte en del Svart trumpetsvamp.

Sigrid var duktig och markerade några Champinjoner.

 

Sen var hon väldigt duktig för hon stack i väg och hittade Ossy. Mycket trevligt eftersom vi inte setts på ett tag.

 

Ossy han vet att matte har ost och han får alltid sån.

 

Jaha ska vi hitta på nånting alla tre? Jo Ossy ville hänga med oss, han uppskattar vårt sällskap.

 

Vi gick till skogen, nåt roligt borde vi kunna hitta på.

 

Matte tog den där Blomkålssvampen som bevaktas i några veckor. Nu har den slutat växa så det var dags. Ossy fick prova att lukta på den och fick en massa beröm.

 

Jag och Ossy vi lekte så de Svarta trumpetsvamparna flög runt oss. Bara för matte att plocka upp.

 

Så lärde vi honom att det lönar sej att balansera på träd, då kommer den där osttuben fram.

 

Körde en del skogsaglity med honom också. Bra övningar sånt här att hoppa över fallna träd.

 

Efter mer trädbalansering, lek och annat trevligt var det dags för Ossy att gå hem. Eller egentligen inte alls, det var mattes korkade påhitt att han kanske var saknad och att vi skulle hem. Vi hade kunnat fortsätta ha skoj i många timmar till.

 

Hittade en vattenpöl nedanför skidbacken och drack massor. Man blir törstig av en massa skoj saker i skogen.

Gick hem, käkade lite och somnade gott efter skogstimmarna.

 

Matte kollade posten. För ett tag sedan hittade hon denna i en grupp som säljer svamp och svampsaker. Nu pryder den en vägg här hemma, mycket passande för vi är ju mest i skogen.

Gick på eftermiddagsrunda utan att träffa några vi känner och inga affärsbesök heler.

Lämnade hem Sigrid och hörde de där korkade orden ”ses på måndag”. Nu väntar alltså en ensam och övergiven helg.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards