wilmablogghund

Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av Wilma Border collie - 22 oktober 2017 18:08

Var trevligt att ha sällskap av Sigrid i går kväll. Vi umgicks och grejade med aktivitetsspel och såna där viktiga hundsaker. Men sen skulle hon gå hem när jag gjorde min kvällstoalett.

Inte skulle jag hämta henne på morgonrundan idag heller. Fast jag försökte.

Skulle gå en runda i min ensamhet på förmiddagen.

 

Eftersom jag verkligen behöver berätta för alla snygga hanar vad som är på gång så lyfter jag numer på bakbenet som en hane. Gäller att sprida budskapet ordentligt.

 

Kollade sjön som mådde bra, drack en del och blötte benen.

 

Ovanlig syn, ute på sjön är det en båt. Ytterst sällan det är såna där.

 

Intressant detta med båt så jag fortsatte att ha koll på den. Tydligen ägande sej åt att försöka fånga Vithajar.

 

Gick in i skogen, skulle bara kolla om de små Svarta trumpetsvampvalparna hade överlevt de kalla nätterna.

Jodå, de lever men hade inte växt så mycket. Men jag markerade snyggt och fick en massa beröm.

 

Vet inte riktigt vad matte och Malin använde ögonen till när de var här. Fanns såna här jättestora också.

 

Sen hittade jag ett nytt ställe, titta här bara en liten del av alla svampar syns på bilden.

 

Snart är det ju det där Halloween så medan matte plockade alla svampar så övade jag på att se farlig ut. Tycker jag lyckades bra alltid kommer jag att skrämma nån.

 

Hm, kanske ska sluta skratta åt Sigrid som försvinner i högt gräs. Nu var det min tur att nästan försvinna.

 

Dagens skrytbild, matte vägde kassen hemma och nästan tre kilo hade vi samlat ihop.

 

Gick spårvägen tillbaka och där låg det helt plötsligt en massa konstiga saker. Fanns inte när jag passerade tidigare.

 

Längre fram var det mer konstiga prylar och ett par spårvagnar också.

 

Passerade sjön igen och passade på att svalka mej och dricka lite. Gick hem och hade tråkigt.

 

Jag vet, det är på gång. Matte begrep absolut inte hur jag kunde veta.

 

Visste jag väl! Nu har jag hört min bil och öppnat dörren och tagit mej ut.

 

Tack snälla Sigridmatte för att du har den goda smaken att jobba så jag och Sigrid kan umgås.

 

Sen tog jag med mej Sigrid och gick ut en sväng. Så trevligt att kunna diskutera dofter med nån annan som förstår så viktiga saker.

 

Vi hittade faktiskt några fina Champinjoner, eftersom svamptorken är i gång så fick de följa med hem.

 

I brist på bättre sysselsättningar så kollade vi av en del av Tråkskogen. Fortfarande så jobbas det en massa med det där som ska bli nåt elljusspår för människor.

 

Sprang på den där rampen som finns ovanför skidbacken. Måste säja att min päls lyser ovanligt snyggt i motljus.

 

Så lekte vi en massa skoj jaktlekar också.

 

Bänkar var det länge sen vi använde så det passade vi självklart på att göra. Blir alltid ostbelöning för sånt.

Sen var det dags att gå hem, nu ska vi umgås hela kvällen igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards