wilmablogghund

Alla inlägg den 29 oktober 2017

Av Wilma Border collie - 29 oktober 2017 18:01

I dag skulle jag utföra ett uppdrag var det tänkt. Fast jag försökte självklart hämta Sigrid i morse och hade ingen framgång nu heller.

Så skulle jag ut för att förhoppningsvis kunna utföra vad det nu var jag skulle göra.

 

I går var minsann Heden skoj när jag träffade både Ossy och Ronnie. Men det var då det. Tänkte att om jag sätter mej och väntar så kommer det säkert nån jag kan leka med. Gjorde det inte.

 

Fast matte hade tagit med min boll så jag lekte med den en stund.

 

Kallt var det för vattenpölarna hade fått is. Fullkomligt onödigt, bättre att det går att komma åt vattnet.

 

Så var det den där lilla detaljen med att berätta för alla Malmköpings hanar att snart tänker jag dofta gott. Tränar mycket på att lyfta benet rdentligt när jag sprider mina dofter.

 

Gick till Tråkskogen i brist på bättre, var ett tag sen jag var där. Fanns inget spännade alls.

 

Ovanför skidbacken höll jag på att blåsa bort.

 

Dessutom var det en massa fullkomligt onödig frost kvar på marken.

 

I skogen håller de på och gör ett elljusspår, ett tag var det fruktansvärt lerigt men nu håller det på att bli väldigt fint.

 

Hittade nåt nytt att hoppa upp på. Har aldrig testat detta förut, bra för jag fick belöning.

 

Kollade om jag skulle se till Ossy, gjorde jag inte. Verkade alldeles övergivet där han bor.

 

Gick en sväng i skogen, fast matte påstod att det blåste så hårt att skogen inte var nåt bra ställe i dag. Sen förra besöket hade det trillat ett gäng träd.

 

Hörru Ekorre, jag har ingen kompis idag. Nähä asociala typ!!!! Jag VET att nånstans måste det finnas en som vill umgås med mej.

 

Fortsatte att leta efter Ossy, men inte var han vid sitt andra hemma heller. Alltså misslyckades jag med dagens uppdrag. Jag skulle alltså leta reda på Ossy och ge honom present från Terra. När hon var här senast med sina människor hade hon nåt som Ossy älskade och nu har matte sånt som han ska få. Får ta tag i uppdraget igen nån annan dag.

 

Bestämde mej för att kolla sjön. Inspekterade en brygga och där blåste det mycket. Dessutom iskallt enligt matte som började spana efter eskimåer och isbjörnar.

 

Matte försökte fota vågorna som ibland sköljde över bryggan, Hon misslyckades, men titta jag syns i bakgrunden och har hittat nåt. Matte vrålade om att jag skulle släppa och låta bli.

 

Vadå, jag hade ju bara hittat det här Vithajsliket. Enligt matte inte alls nåt lik utan bara skendöd och ute efter att käka upp henne.

 

Depp, Varför fick jag inte undersöka fiskliket mer? La mej på bordet och försökte tycka synd om mej. Gick inget bra, var inget skönt där i nordanstormen.

 

Lika bra att gå hem och ha tråkigt då. Tog vägen genom en liten skogsdunge men det fanns inget skoj där heller.

Eftermiddagsrundan var lika trist den, inga jag känner ute och bara kallt och storm.

I morgon är det måndag och då borde det bli en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards